کد مطلب: ۴۶۱۰۹۲

دستور روحانی درباره عرضه‌های اولیه بورس

دستور روحانی درباره عرضه‌های اولیه بورس

رئیس جمهور با بیان اینکه هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه‌های اولیه را اقدامی اصولی و دقیق جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد کشور دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه‌های اولیه را اقدامی اصولی و دقیق جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد کشور دانست.

او با بیان اینکه این اقدام دولت مورد استقبال نخبگان، فعالان اقتصادی و مردم قرار گرفت، گفت: در این مساله دو نکته حائز اهمیت ویژه است که اولین نکته، رویه سازی و تداوم جدی عرضه سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه‌های دولتی در بورس با یک برنامه و طرح دقیق برای مردم محور شدن اقتصاد کشور و خروج جدی دولت از بنگاه‌داری، شفافیت بخشی به اقتصاد و تولید کشور است که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی را در پی خواهد داشت.

روحانی افزود: از این نظر تمام دستگاه‌های دولتی طبق ضوابط و مقررات اعلام شده، موظف به عرضه سهام شرکت‌‌‌های خود در بورس هستند و تداوم بنگاه‌داری و مالکیت اموال مازاد از سوی دستگاه‌های دولتی برای شکوفایی اقتصاد، لازم است سریع‌تر به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و به خصوص سازمان بورس باید نسبت به اجرای تعهدات شرکت‌ها مبنی بر تکمیل سهام شناور آنها اقدام کند.

رئیس جمهور با توضیح این موضوع که نکته دوم مورد نظر باید توسط مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان بورس با دقت، ظرافت و حساسیت بالا تعقیب شود، اظهار کرد: نظارت دقیق بر بازار سهام و متعادل سازی عرضه و تقاضای سهام در بورس و رشد منطقی سهام از طریق تسهیل پذیرش و رفع موانع حقوقی پذیره‌نویسی‌ها و صندوق پروژه نکته مهم دوم است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند، تصریح کرد: از این نظر رشد شاخص های بورس باید طبق پایه های علمی دقیق و بر اساس منطق بازار سرمایه پیش برود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مدیریت بازار بورس باید با اعمال مقررات احتیاطی لازم و مراقبت دقیق به جامعه و مردم این اطمینان را بدهد که سرمایه گذاری آنها در بورس استحکام لازم را دارد، لذا بهتر است در این زمینه با جدیت بیشتر عمل کنند.

روحانی ساماندهی بازار سرمایه و نوسانات ارزی را از مباحث مهم و تعیین‌کننده‌ای دانست که در روزهای اخیر فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است و گفت: از عوامل مهمی که می‌‌‌تواند نوسانات را کنترل کند، عرضه ارز صادرکنندگان به بازار است. دولت با تفکیک کسانی که به قصد سوداگری و منفعت طلبی از عرضه ارز حاصل از صادرات در موعد مقرر و طبق ضوابط خودداری کرده‌اند، با همکاری مراجع قضایی این افراد را مورد پیگرد قرار خواهد داد و در عین حال برای کسانی که در موعد مقرر نسبت به تعهد خود عمل می کنند مشوق‌ها و امتیازات ویژه در نظر خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    مواظب باشید ارزش ایران خودرو هم تراز با رنو شده به نظرتون اینقدر ارزش دا ره سهام نخرید بدبخت میشوید مثل کاسپین اعظیم خودرو لیزینگ سورنا خودرو ولی این دفعه یه فرقی داره اونم اینکه نمی تونی شکایت کنی پولت بخواهی چون از اول میدونستی ضرر وزیان ا ه

  • محسن

    آقای روحانی فقط بر نگرداندن ارز صادراتی خیانته!؟ داغون کردن عمدی زندگی مستآجرها خیانت نیست!؟

  • ناشناس

    برادران کشور در حال فروپاشی اقتصادی است شما نباید گول این بورس و این جور چیزارو بخورید

  • حسین

    روحانی حرف نزنه والا بهتره

  • حسین

    کسری بودجه دولت جبران شد؟حالا دیگه دست از حمایت برداشتن و بازار رو دستوری میکنن.متاسفم

  • ۸۰

    چرا اونجوری ماسک زده؟؟

  • ناشناس

    بنگاه های املاک قیمت های اجاره رو خیلی بردن بالا چند روز پیش یک طویله ۵۰ متری در همکف با یک پنجره و یک خواب رو ماهی ۲ م اجاره زدن . اونم دریک منطقه درجه ۳ و ۴ مشهد مثل مطهری جنوبی مناطق درجه ۲ مثل احمد آباد و در جه ۱ مثل سجاد که غوغایی کردن این دلال های از خدا بی خبر

  • ناشناس

    ماسک روحانی خیلی خووووبه بهش میاد فقط بگین از کجا خریده اگه بگین نصف مشکلات زندگیمون رفع میشه

  • ناشناس

    ناشکری نکنید.حالا درسته یه سری مسایل بی اهمیت داریم مثل جوان ها بیکارن.خرج و مخارج بالاس.تحریمیم.هر روز باید آماده باشیم برا یه خبر تکان دهنده.ازدواج کم شده. طلاق زیاد شده.ماشین گرون شده.خونه گرون شده.حسرت یه زندگی معمولی به دلمون مونده.ولی مهم ترین چیز رو داریم امنیت…که راحت بتونیم با بدبختیامون بمیریم.البته اگه پول کفن و دفنمون باشه…در کل روحانی مچکریم

  • محمدرضا عباسی

    با سلام، کل دار و ندارم را با اعتماد به رئیس جمهور و دولتش به بورس بردیم، دولت در جواب نقد دیگران مثبت بودن بورس ایران را واقعی عنوان می کرد. ما با اعتماد به وی در بورس سرمایه گذاری کردیم، متاسفانه الان کلی ضرر و زیان دادیم مسئول این امر کیست؟ بدون تردید مسئول آن آقای رئیس جمهور و هیات دولت است. ما مکلف هستیم به رئیس جمهور و دولت اعتماد کنیم ولی متاسفانه از اعتماد سوء استفاده شده است. آیا در دولت به این عریض و طویلی کسی نبود که بداند که بورس حباب است. چرا رئیس جمهور و دولت به طور صریح و تلویحی مردم را تشویق می کرد که در بورس سرمایه گذاری کند. آیا آنها منافعی در ا ین باره داشتند، آیا آنها می خواستند از سرمایه مردم برای کمبود بودجه استفاده کنند و یا نه بدتر نفع شخصی داشتند و خود و یا افراد نزدیک به آنها در بورس سرمایه گذاری کردند و با رانت اطلاعاتی و سرمایه ای که در دست داشتند سرمایه هنگفتی را به جیب زدند.
    در هر حال مسئول این ماجرا آقای رئیس جمهور و هیات دولت است. و خسارات مردم را باید جبران کند.