کد مطلب: ۴۱۱۷۲۲

دلار دولتی به چه کسانی داده می‌شود؟

دلار دولتی به چه کسانی داده می‌شود؟

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از محدود شدن تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به ۷ قلم کالا خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این اظهارنظر جدید درخصوص ارز ترجیحی در حالی اعلام شده است که بر اساس تصمیم دولت در تابستان سال گذشته، ۲۵ ردیف کالای اساسی مشمول دریافت این نوع ارز شد و در ابتدای سال ۹۸ چهار قلم کالا شامل، گوشت قرمز، چای،حبوبات و کره از این دایره خارج شدند تا تعداد دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی به ۲۱ قلم کاهش یابد، اما اکنون مطابق صحبت‌های حسین مدرس خیابانی، تنها هفت قلم کالا شامل دریافت ارز یارانه‌ای هستند.

به گفته این مقام مسوول اکنون کالاهایی مانند برنج، ‌روغن، شکر و نهاده‌های دامی شامل جو، سویا و ذرت دریافت‌کنندگان ارز دولتی هستند.

به گفته او برنج وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار ۷۵۰۰ تومان توزیع می‌شود که اگر با ارز نیمایی وارد می‌شد قیمت آن به ۱۶ هزار تومان می‌رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسعود

    دولت با یکدست هم میخواهد وارد کننده باشد وهم صادر کننده وهم تنظیم کننده بازار ،هرگاه توانستیم این بنگاههای اقتصادی دولت را تعطیل کنیم آنوقت داستان فرق میکند وگرنه تا قیام قیامت آش همین آش و کاسه هم همان

    • رحمن

      احسنت دولت باید نظارت کند و نه بنگاه داری….
      ای کاش دلار با نرخ دولتی ارائ نمی شد….
      حداقل راههای دزدی کمتر می شد.

  • ناشناس

    سلام طبق قانون وزارت علوم کشور وموسسات اعزام دانشجو به دانشگاه آلمان اعزام می شوند. ولی بانک مرکزی متاسفانه متاسفانه متاسفانه یورو دولتی قطع شده وکشور آلمان به این افراد نخبه اگر پناهنده شوند یورو می دهند.به داد نخبه ها برسید. یورو دولتی به این نخبه ساکن در کشور غریب بدهید تا به قانون وزارت علوم که در سابقه است سهل انگاری ننمایند.ممنون