کد مطلب: ۲۷۰۶۷۹

دولت نرخ دوم ارز را پذیرفت

دولت نرخ دوم ارز را پذیرفت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه دولت نرخ دوم ارز را پذیرفت، از فعالیت بازار ثانویه ارز در کشور خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره تشکیل بازار ثانویه ارز افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد سیاست ارز تک نرخی دولت به علت تقاضای زیاد جواب نمی‌دهد و در نهایت ۲ نرخ در حوزه ارز ایجاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پورابراهیمی ادامه داد: دولت راهکار مشخص برای بازار دوم ارز در نظر نگرفت و به همین علت در ماه‌های اخیر اتفاقات نامناسبی در حوزه اقتصادی کشور روی داد.

وی با بیان اینکه با تک نرخ شدن ارز میزان واردات افزایش و میزان صادارت کاهش یافت افزود: پیشنهاد ما این است که برای کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو، مواد اولیه و نهاده‌های دامی، ارز با عدد نرخ ترجیحی اختصاص یابد و بقیه کالاها از قیمت تعادلی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر اینگونه نباشد حجم زیادی از واردات رخ می‌دهد، ادامه داد: در سه ماه گذشته حدود ۲۷ میلیارد دلار تقاضای واردات در کشور داشتیم. پورابراهیمی افزود: با توجه به اصرار مجلس، اخیرا دولت نرخ دوم ارز را قبول کرد و اعلام شد تا ۴۸ ساعت آینده بازار ثانویه ارز آغاز به کار می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید بازار غیر رسمی ارز را کتمان کرد، اضافه کرد: بانک مرکزی متولی بازار ارز است و باید از ابزارهای خود برای مدیریت آن استفاده کند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.