کد مطلب: ۳۹۴۳۰۶

کاهش قیمت نفت به دنبال رشد قابل توجه ذخایر آمریکا

کاهش قیمت نفت به دنبال رشد قابل توجه ذخایر آمریکا

داده‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد، ذخایر نفت این کشور در هفته‌ای که گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت نفت که در معاملات روز گذشته اندکی رشد کرده بود، روز سه‌شنبه کاهش یافت و به کانال 60 دلار بازگشت.

قیمت نفت در ساعات پایانی معاملات روز گذشته، پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد، اعمال تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را به تعویق خواهد انداخت اندکی افزایش یافت. با این حال، در معاملات امروز، به دنبال انتشار داده‌های مربوط به ذخایر نفت ایالات متحده بار دیگر کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا و به دنبال آن افزایش خوش‌بینی‌ها در مورد پایان جنگ تجاری هم رشد بازار سهام و بهای کامودیتی‌ها را به دنبال داشت.

هر بشکه نفت خام برنت با 0.6 درصد کاهش در معاملات امروز به 60.95 دلار به ازای هر بشکه رسید. این در حالی است که روز سه‌شنبه نفت برنت 4.7 درصد رشد -بیشترین میزان از ماه دسامبر- را تجربه کرده بود.

همچنین در معاملات امروز نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.8 درصد کاهش با قیمت 56.64 دلار معامله شد.

در هفته‌های اخیر به دنبال افزایش لفاظی‌ها میان دونالد ترامپ و مقامات چینی، جنگ تجاری وارد فاز تازه‌ای شد.

وزیر بازرگانی چین روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات دو کشور در یک گفتگوی تلفنی به توافق رسیدند تا مذاکرات را بار دیگر از سر بگیرند.

انتشار این خبر روز گذشته موجب افزایش قیمت نفت شد.

از سوی دیگر، داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهد، ذخایر نفت ایالات متحده در هفته‌ای که گذشت به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است.

ذخایر نفت این کشور با رشد 3.7 میلیون بشکه‌ای به 443 میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش 2.8 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

علاوه بر اینکه نشانه‌ها از کاهش اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به افزایش قیمت نفت منجر خواهد شد، بسیاری بر این باورند که عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.

عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده کشورهای عضو اوپک، هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد در ماه‌های آگوست (ماه جاری) و سپتامبر کمتر از هفت میلیون بشکه در روز نفت صادر کند.

اوپک و متحدان غیراوپکی آنها پیشتر توافق کردند تا ماه مارس 2020 حدود 1.2 میلیون بشکه از تولید روزانه خود را با هدف افزایش قیمت‌ها و مهار ذخایر جهانی کاهش دهند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.