خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۵۶۱۶

راهنمای خرید گل هدیه برای مدیران و همکاران در ایران

راهنمای خرید گل هدیه برای مدیران و همکاران در ایران

فرقی نمی کند برای همکار یا مدیرتان دسته گل خریداری می‌کنید یا گلدان. مهم این است گلی که می‌خرید شیک، زیبا و در عین حال رسمی و مناسب شرایط همکاری باشد.

روشن است هدیه دادن به هرکسی و برای هر موقعیتی آداب و شرایط خود را دارد ولی یکی از نکات جالب هدیه دادن گل این است که می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای هر شرایطی باشد و فقط باید متناسب با فردی که هدیه را دریافت می‌کند، شرایط و دلیل هدیه دسته گل یا گلدان متناسبی را انتخاب کنید.

گل‌ها می‌توانند معانی و مفاهیم متفاوتی را منتقل کنند و هدیه‌ای بسیار مناسب مخصوصا برای محیط کار و به عنوان هدیه برای ارتقا همکار باشند. شما می‌توانید با انتخاب یک دسته گل یا گلدان زیبا حس احترام، خوشحالی و تحسین خودتان را منتقل کنید و خود را در خوشحالی همکارتان شریک نشان دهید.

دقت داشته باشید تا حتما هنگام ارسال گل روی آن کارتی قرار دهید و دلیل ارسال گل را به صورت واضح عنوان کنید تا از سوءتفاهم‌های احتمالی و مواردی از این دست جلوگیری شود.

یکی از بهترین حس‌هایی که هرکسی می‌تواند آن را تجربه کند و حال خوبی داشته باشد پرورش و نگهداری از گل است، تصور کنید با هدیه دادن یک گلدان زیبا چه حس خوبی را هدیه می‌دهید. به همین دلیل مطالعه راهنمای انتخاب گل بسیار پراهمیت است.

چه گلی برای چه کسی بفرستیم؟

لازم است قبل از ارسال گل به عنوان کادو به همکار خود و هدیه رسمی به مدیر در انتخاب گل دقت زیادی صرف کنید. همان‌طور که پیش از این گفته شد گل‌ها می‌توانند مفاهیم متفاوتی را منتقل کنند و بهتر است مراقب باشید گلی که انتخاب می‌کنید حامل پیغام اشتباهی نباشد. برای مثال باکس گل رز قرمز نشان‌دهنده عشق است و نباید برای همکار یا رئیستان یا همکار بازنشسته رز قرمز بفرستید حتی اگر خیلی صمیمی هستید این کار حرفه‌ای و درست نیست.

همان‌طور که گل‌ها می‌توانند در اتفاقات بد نشان‌دهنده همدردی باشند در رویدادهای خوبی همچون ارتقاء و پیشرفت در کار نیز گل‌ها می‌توانند نشان‌دهنده‌ی خوشحالی شما از این پیشرفت باشد.

IMG 20200908 114733

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید رنگ گل‌ها است. برای مثال گل‌های سرخ و صورتی بیشتر برای مناسبت‌های عاشقانه و ابراز علاقه مناسب هستند و یا زمانی که همکارتان ازدواج کرده، به مناسبت تبریک ازدواج می‌توانید از گلهایی به این رنگ استفاده کنید. درغیر این‌صورت در شرایطی که رابطه‌ی شما و همکار و یا رئیستان یک رابطه‌ی کاملا رسمی است و در هنگام خرید سبد گل برای تبریک به رئیس یا همکار خود هستید باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با این رابطه باشد.

اگر بودجه شما کم است ولی می‌خواهید گلی گران‌قیمت و ماندگار را برای همکارتان خریداری کنید می‌توانید هدیه خود را گروهی بگیرید با این کار هدیه‌ای ارزشمند تهیه کرده‌اید و لازم نیست هر نفر به تنهایی اقدام به خرید هدیه کند. می‌توانید کارتی مناسب تهیه کنید و درکنار دسته گل یا گلدان قرار دهید تا مشخص شود هدیه از طرف چه کسانی است. گل یخ، گل داوودی، گل یاس، گل ارکیده و گل‌هایی رسمی مناسب محیط شرکت هستند.

دقت کنید هدیه و گلی بیش از حد گران به عنوان هدیه برای ارتقا همکار به نظر شما نشان‌دهنده‌ی میزان توجهتان باشد اما شاید فرد مقابل را برای جبران نگران کند به این نکات ریز هم توجه کنید تا گیرنده‌ی هدیه هم از دریافت آن حس خوبی داشته باشد.

گلدان‌های زیبا را فراموش نکنید

همکار یا مدیر شما به احتمال زیاد از داشتن یک گلدان زیبا و مقاوم در اتاق یا روی میز جدید خود لذت می‌برند یکی از گزینه‌های شما می‌تواند یک گلدان زیبا باشد. گلدانی که به مراقبت و نگهداری خاص و عجیبی احتیاج نداشته باشد و با نور متوسط محیط هم بتواند طراوت و تازگی خود را حفظ کند و ظاهری زیبا داشته باشد.

چه گلدان‌هایی برای هدیه رسمی مناسب هستند؟

به این دلیل که از میزان آشنایی فرد دریافت کننده هدیه با گل و گیاه و نحوه‌ی نگهداری آنها مطلع نیستید باید تلاش کنید تا گلدانی که خریداری می‌کنید روش نگهداری سختی نداشته باشد از طرفی دیگر شما نمی‌دانید که فرد گلدان را در محل کارش نگهداری می‌کند یا آن را به منزل می‌برد و آیا در منزل نور خوبی وجود دارد یا خیر.

تمام این نکات باعث می‌شود تا شما با دقت بیشتری اقدام به خرید گل کنید و گلدان‌هایی انتخاب کنید که حتی در محیط کم نور هم طراوت و زیبایی خود را حفظ کنند. همچنین گیاهان پرطرفدار و مرسوم‌تر به عنوان هدیه گزینه‌ی خوبی به شمار می‌آیند.

از بین گل‌های پرطرفدار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پتوس طلایی
  • درختچه‌های آپارتمانی
  • نخل ماداگاسکار

از جمله گیاهان مناسب برای هدیه دادن به همکاران یا گل برای تبریک به مدیر که نسبت به آنها شناخت چندانی ندارید پتوس است. پتوس یک گیاه ایده‌آل برای سلیقه‌های ناشناخته و شرایط متفاوت است، احتیاج به نور چندانی ندارد و در هر محیطی می‌تواند به خوبی رشد کند. علاوه بر تمام این موارد پتوس می‌تواند در تصفیه‌ی هوای محیط تاثیرگذار باشد و باعث شود هوای محیط کار یا منزل فردی که از آن نگهداری می‌کند سالم‌تر باشد.

سانسوریا

یکی از گل‌های شیک و زیبایی که می‌تواند به عنوان هدیه برای ارتقاء همکار یا هدیه نفیس برای مدیر مناسب باشد سانسوریا است. سانسوریا نیز می‌تواند باعث تصفیه هوا شود و برای نگهداری از آن به مهارت یا دانش چندانی احتیاج نیست.

بامبو

گیاهی شیک، مناسب برای محیط‌های مختلف و زیبا است. نگهداری از بامبو یا خیزران حتی به خاک و آبیاری هم نیاز ندارد و کافی‌ست در گلدانی با آب بدون کلر نگهداری شود و مراقب باشید تا سطح آب از حد مشخصی کمتر نشود. بامبو براساس دیدگاه فنگ‌شویی می‌تواند باعث پولدار شدن و خوش‌شانسی شود پس با هدیه دادن چند شاخه بامبو به همکارتان برایش آرزوی موفقیت و خوش‌شانسی در کار و زندگی داشته باشید.

نکات خرید گل برای مدیر و همکار

فرقی نمی کند برای همکار یا مدیرتان دسته گل خریداری می‌کنید یا گلدان. مهم این است گلی که می‌خرید شیک، زیبا و در عین حال رسمی و مناسب شرایط همکاری باشد. مفهومی که گل در این شرایط منتقل می‌کند باید رسمی و محترمانه باشد. مراقب کادو پیچ کردن و گلدانتان باشید زیرا باید این بسته‌بندی نیز متناسب با گل‌ها و شخص دریافت‌کننده‌ی هدیه باشد.

برای خرید باکس گل در تهران از مشاوره کارشناسان گل وارتانو استفاده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.