کد مطلب: ۸۰۵

راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری و صندوق‌های مخاطره‌پذیر در فرابورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری و صندوق‌های مخاطره‌پذیر به زودی در شرکت فرابورس ایران خبر داد.   علی صالح‌آبادی افزود: بسیاری از دانشگاهیان، مخترعان و مبتکران کشور دارای ایده‌ها، طرح‌ها و ابتکارات جدیدی هستند اما بازاری منسجم برای معرفی این ایده‌ها در کشور وجود ندارد. وی خاطر نشان کرد:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری و صندوق‌های مخاطره‌پذیر به زودی در شرکت فرابورس ایران خبر داد.

علی صالح‌آبادی افزود: بسیاری از دانشگاهیان، مخترعان و مبتکران کشور دارای ایده‌ها، طرح‌ها و ابتکارات جدیدی هستند اما بازاری منسجم برای معرفی این ایده‌ها در کشور وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اختراعات، اکتشافات، برندها (نام‌های تجاری) و طرح‌های صنعتی، در بازار دارایی‌های فکری فرابورس قابل معامله خواهند بود.

سخنگوی سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر در آینده نزدیک در فرابورس خبر داد و گفت: این صندوق‌های می‌توانند منابع مالی لازم برای طرح های کارآفرینی مبتنی بر ایده های نو را در کشور تامین کنند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) پیش از این مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار دارایی های فکری، مراحل پایانی راه اندازی خود را سپری می‌کند، گفته بود: این بورس در مرحله طراحی نحوه تجاری ‌سازی اید‌ه‌ها قرار دارد.

امیر هامونی افزود: در روند معاملات بورس ایده چهار نوع قرارداد در نظر گرفته شده که یکی از آنها واگذاری 100 درصدی حقوق مادی ایده‌ها است.

وی ادامه داد: عقود مشارکتی، دومین قرارداد بورس ایده خواهد بود که مخترع با مشارکت در سرمایه‌گذاری در قالب شرکت سهامی خاص اقدام می‌کند، سومین و چهارمین نوع قرارداد آن با تیراژ معین و مدت معین خواهد بود که در این صورت اختراع اجاره داده خواهد شد.

هامونی همچنین با اشاره به اینکه تمام معاملات بورس ایده به عنوان یک ابزار مالی در شورای عالی بورس شناخته شده است، گفت: در صورت معاملاتی شدن ایده‌ها، چهار نوع قرارداد برای آن در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.