کد مطلب: ۴۷۱۵۶۹

پاسخ رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی به سوالات سهامداران:

چگونگی حل مشکل سهام عدالت در کارگزاری بانک ملی / «تا یکشنبه ۸۰ میلیارد تومان واریز می‌شود»

چگونگی حل مشکل سهام عدالت در کارگزاری بانک ملی / «تا یکشنبه ۸۰ میلیارد تومان واریز می‌شود»

در گفتگوی زنده تجارت‌نیوز با رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی به برخی از سوالات سهامداران شامل «نحوه حل مشکلات دارندگان سهام عدالت»، «مشکل فروش 30 درصد دوم»، «علت واریزی‌های خرد» و… پاسخ داده شد.

شب گذشته 31 مرداد ماه در صفحه اینستاگرام تجارت‌نیوز گفتگو زنده‌ای با موضوع «مشکل واریز پول سهام عدالت چیست؟» با حضور سید علی پورقره‌سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی برگزار و به برخی از سوالات مخاطبان که از مشتریان بانک ملی هستند پاسخ داده شد که خلاصه‌ای آن را در ادامه می‌خوانید.

یکی از مسائلی که موجب گله‌مندی سهامداران شده این است که چرا پس از گذشت مدت زمان زیادی از ثبت درخواست فروش توسط سهامدار (بین یک تا چند ماه) هنوز پول سهام عدالت به حساب فرد واریز نشده است؟

پورقره‌سید در این خصوص گفت: این گروه از افراد باید یک بار وارد سامانه PANEL.SAHAMEDALAT.IR شوند اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند و مجددا از طریق سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری بانک ملی وارد شوند تا درخواست فروش آنها برای شرکت واسط تدبیر ارسال و فرایند فروش سهام آغاز شود.

وی افزود: گروه دیگری از سهامداران سهامشان فروخته شده اما پول به حساب واریز نشده و برگشت خورده است که نیاز است حتما اطلاعات خود را اصلاح کنند، همچنین قرار است که ما برای افراد پیامک ارسال کنیم تا اطلاعات خود را تغییر دهند. همچنین پول برخی از سهامداران به علت مسدودی حساب برگشت خورده است.

به گفته وی از حدود یک میلیون نفری که درخواست فروش خود را به کارگزاری بانک ملی داده‌اند پول حدود دو هزار نفر به علت نقص اطلاعات یا مسدودی حساب، واریز نشده یا برگشت خورده است. در خصوص افرادی با خطای ناظر مواجه می‌شوند باید با شماره 1569 تماس بگیرند. گروه دیگری هم مشکل اطلاعات ندارند فقط باید یک بار وارد سامانه sahamedalat.ir شوند و اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند که در این صورت اطلاعات برای شرکت واسط به‌روزرسانی و ارسال می‌شوند.

پورقره‌سید همچنین تاکید کرد که کارگزاری بانک ملی در دو مقطع با مشتریان خود تسویه کرده و در حال حاضر هیچ بدهی به سهامداران ندارد، مگر پول سهامدارانی که به علت نقص اطلاعات واریز نشده، به علت مسدودی برگشت خورده و درخواست‌های فروخته نشده است.

مشکل فروش 30 درصد دوم سهام چیست؟

بخش دیگری از سهامداران با این که 30 درصد اول سهامشان را از طریق بانک ملی فروخته‌اند اما در فروش 30 درصد دوم با مشکل مواجه‌اند و سامانه یا برنامه ایوا اجازه ثبت درخواست فروش را به فرد نمی‌دهد؟

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی درباره این گروه از افراد عنوان کرد: سهامدارانی که در فروش 30 درصد دوم مشکل دارند نباید وارد بخش «ورودی جدید» شوند بلکه باید فراموشی رمز را بزنند تا رمز برایشان ارسال شود و اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود؛ اما اگر رمز برایشان ارسال مشکل از کارگزاری نیست و این گروه هم باید یک بار وارد سامانه sahamedalat.ir شوند و اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند.

براساس اظهارات پورقره‌سید پس از این که سهامدار وارد سامانه سهام عدالت شد و صحت اطلاعات خود را تایید کرد پس از 24 ساعت این اطلاعات در به‌روزرسانی می‌شود و می‌توانند وارد سامانه کارگزاری شوند و با زدن رمز فراموشی سبد سهامشان را ببینند یا درخواست فروش سهام را ثبت کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت درخواست‌ها گفت: به جز درخواست‌های هفته گذشته همه درخواست‌های فروش انجام شده است. از هفته گذشته هم به علت منفی بودن بازار هیچ درخواست فروشی از سوی کارگزاری انجام نشده و مقام ناظر نیز اجاره فروش نداده است. فقط یک نوبت فروش در روز ۲۷ مرداد ماه انجام شد که پول آن به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در روزهای شنبه و یکشنبه(اول و دوم شهریور ماه) واریز می‌شود.

واریزی‌های خرد برداشته می‌شود؟

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی توضیح داد: سبد سهام عدالت سهامداران متفاوت است و تعداد سهم برای هر یک از این 36 شرکت برای افراد مختلف یکسان نیست، وقتی هم که سهام را می‌فروشیم نمی‌دانیم که هر فرد چه تعداد سهم دارد و 30 درصد به صورت کلی فروخته نمی‌شود.

الان همه افرادی که درخواست فروش سهامشان را به کارگزاری‌های بانک ملی ارسال کرده‌اند می‌توانند در سبد سهامشان جزئیات فروش و واریز سهام را ببینند و پیامکی برای فرد ارسال نمی‌شود که 30 درصد اول تسویه شده است. همچنین پول سهام عدالت براساس روز فروش محاسبه و برای سهامدار واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با.سلام.اقای.ریس..شما.میگن.در.۲مرحله.پرداخت.کردیم.من.مدت.۳ماه.اولین.۳۰.درصد.فروختم.اما.با.واریزی.چندین.بار.که.کل.واریزی.
    ان‌۳۶۰۰۰۰۰.بوده.با.احتساب.حرفهای..خودتن.بین.۴‌الی۵.میلیون.پس‌وقتی‌که.میگن. بانک.ملی.پرداخت.تمام.شده.یعنی.مابقی.مانده.۳۰.
    درصد.من.کجا.میره..‌‌‌‌

  • ناشناس

    سلام آقای ریس خدا ما تو هیچی شانس نیاوردیم من و تعدادی از آشنا هامان باهم گذاشتیم فروش نزدیک چهارماه اونا یکیشان نزدیک ۸میلیون براش ریختن اونهایی دیگرهم ۶میلیون براش آمده اینم بگم اونا کارگزاری مفید هستند ولی خدا شاهد من چون کار گزاریم بانک ملی هست فقط یک میلیون هفت صد هزارتومان برام ریختن آقا ی ریس تو را جان بچه ات مشکل این کار گزاری ملی حل کنید بابا پول خودمان هم باید به التماس بهمون بدین خدا خوشش نمیاد یه کاری بکن

  • پریماه

    آقای پورقره سعید دزدی در روز روشن پول مردمو درست تسویه کنید خدا کنه از زندگیت خیر نبینی آخه چرا دروغ میگی حساب کتاب شما چطوریه به خدا پول بدبخت بیچاره خوردن نداره از پولی که دستمون می گرفته نصف هم ندادین خدا کنه خرج دوا درمان خانواده‌شان بکنید

  • الی

    عزیزانی که کم واریز شده به حصابتون اصلا نگران نباشید اینکه میگید اگه اطلاعاتمون اگرغلطه چرا پس یه مقدارواریز شده شماها پولتون توحصاب کارگذاری مونده چون منم همین مشکل داشتم بعد از ثبت درخواست ۳روزه ۴تومان میلیون اومد گفتم خوب خوبه خداروشکر ولی شایدکارخدا بود که اطلاعاتم غلط بود شماره تلفنم بنامم نبود رفتم پنل سهام عدالت به روزرسانی کردم تا الان تقریبا ۱۰میلیون گرفتم خداشاهده به جان بچم.اگه اطلاعاتم درست بود اونروز که من فروختم توخرداد ۳۰درصدم ۴تومان میشد ولی بخاطراینکه تلفن بنامم نبود چون منم مثل شمامیگفتم خوب منکه حصابم اگه غلط باشه پس چرا اول یه مقدار ریختن پس مشکلی ندارم پس خواهشن اصلا نگران نشید فقط خواهشن یه بروزرسانی کنید حتی دوبار سه بار هر۲۴ساعت بعد اگر۴ماه پیش ثبت کردید میشده ۵تومان پولتون الان بعدازبروزرسانی به روز میشه تقریبا بعداز ۳روز ده تومان میگیرید پس خواهشن هی نگید اطلاعاتمون درسته بابا برید پنل بروزرسانیش کن یا شماره دیگه بنام داری وارد کن خداوکیلی پولتون بعداز۳روز میادمنم مثل شما بودم گفتم اینارو بگم که اصلا نگران نشید اونروز که من فروختم همه که اطلاعاتشون درست بوده ۴تومان یانهایت۵ گرفتن درسته دیرشد عوضش ده تومان گرفتم پس خواهشن اینو ک۶ گفتم انجام بدید قول میدم بهتون که کامل وبیشترمیگیرید .یاحق .

    • ناشناس

      من نزدیک دو ماه است که فروختم ولی هنوز واریز نکردند

    • ناشناس

      پل رو چطور به روز رسانی کنیم

    • محمد

      آقای بانک ملی انگار سوادت نمک کشیده. دارایی اولیه یه شرکت ازسهام عدالتو مثلا زدی اندمقدار بعدکه نگاه توی تاریخچه فروش میکنی وسهامو جمع میکنی با تعدادکل سهام که ازهمون یه شرکت داریم جور نمیاید وکمتر از کل سهام هست و تعداد کل سهام روهم صفرزدی…
      مردحسابی درست کن حساب وکتابو یه طرفه غش میکنی.اونم به نفع خودتون…..

  • Maryam

    سلام من دوم مهر60 درصد سهامم رو بصورت یکجا از طریق کافی نت فروختم واز طریق گوشی پیگیر بودم بعد یک هفته تو سایت زده خطا در ارسال سفارش کسی میدونه چرا اینجوری شده؟

    • احسان

      برا منم همین اومده
      ماله شما درست شد چکار باید کرد

  • سارا

    سلام من حدود ۳ماهه گذاشتمش واسه فروش ولی هنوز پولی واسم واریز نشده

  • ناشناس

    با سلام حدود ۳ ماه میشه ک سی درصد دوم سهامم فروختم ولی واریزی نداشتم .ازطریق بانک ملی .بخدا مستاجرهستم واسه رهن میخواستم. لطفا رسیدگی کنید .

  • کارگزاری ملی بریز پول مارو

    سلام دوماه گذشته ولی یه گرونم بانک ملی واریز نکرده پس این کارگزاری بانک ملی کجاست لطفا پول مارو بریزید

  • ناشناس

    سلام سهام عدالت زده مسدود و شماره حسابم مسدود نیست چکار کنم

  • ناشناس

    سلام چراواردسایت کارگزاری بانک ملی میشیم زده برام واریزکردن ولی موجودی کارتموکه میگیرم صفره؟؟ازبرج 7تاحالاچیکارداریدمیکنیدخداوکیلی