کد مطلب: ۷۲۰۸۰۸

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون آزمون شد؟

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون آزمون شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه‌بندی می‌شوند و این حداقل گامی است که ‌می‌توان برای رضایت نسبی این عزیزان برداشت تا با این اقدام انگیزه‌مند در کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون آزمون شد.

به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت را فرایندی چندبعدی می‌دانم که عناصر و منابع انسانی موثر در آن فقط به معلمان خلاصه نشده و از مدیر و معاونین مدارس تا حتی نیروی خدماتی مدرسه و حتما کادر اداری و ستادی در آموزش، دستیاران معلم محسوب می‌شوند.

وی افزود: هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد.

سرمدی واله با بیان اینکه ستادهای آموزش و پرورش به‌عنوان هسته‌های برنامه ریزی حتما باید انگیزه لازم را به عنوان بازوی اجرایی داشته باشند و دولت هم باید این امر را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه دارای محدودیت منابع هستیم اما در این زمینه هر میزان هزینه شود سرمایه گذاری پرسود و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن رکین توسعه جامعه بوده و باید با دید حاکمیتی و با رویکردهای نو به دنبال بهبود فرآیندهای آموزش بود، خاطر نشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه را تعطیل و به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.