کد مطلب: ۳۹۷۶۶۵

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی:

رشد ۰.۶ درصدی طلا / شاخص دلار ۰.۱ درصد افت کرد

رشد 0.6 درصدی طلا / شاخص دلار 0.1 درصد افت کرد

با آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا علیه یکدیگر، قیمت جهانی طلا در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی 0.6 درصد رشد کرد و شاخص دلار به 98.821 واحد رسید.

با آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا قیمت جهانی طلا در معاملات اولین روز هفته با رشد 0.6 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز به هزار و 525 دلار به ازای هر اونس رسید.

چین روز گذشته تعرفه‌های پنج و 10 درصدی بر روی هزار و 717 کالا از مجموع پنج هزار و 78 کالای آمریکایی به ارزش 75 میلارد دلار وضع کرد. مقامات چینی اعلام کرده‌اند، تعرفه‌های بیشتر از نیمه دوم ماه دسامبر وضع خواهند شد.

آمریکا نیز در اقدامی تلافی‌جویانه بر روی 110 میلیارد دلار کالای چینی شامل کفش، دستگاه‌های برقی، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های صفحه‌تخت تعرفه اعمال کرد.

با این حال، دونالد ترامپ گفته است، هیات‌های مذاکره‌کننده هر دو کشور در اواخر ماه سپتامبر دیدار خواهند کرد.

چین در نظر دارد، از طریق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، توسعه منطقه‌ای و سیاست‌های پولیِ محتاطانه و حساب‌شده، حمایت‌های لازم برای اقتصاد این کشور را فراهم آورد.

ترامپ نیز در حساب توییتر خود نوشته است که هدف او کاهش وابستگی ایالات متحده به چین است و به همین دلیل بار دیگر از شرکت‌های آمریکایی خواست تا تامین‌کنندگان جدیدی را جایگزین شرکت‌های چینی کند.

در عین حال، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با 0.23 درصد کاهش به 878.31 تن رسید.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 30 آگوست منتشر شده، از خوش‌بینی تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به بازار جهانی طلا در کوتاه‌مدت کاسته شده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

در عین حال، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‎شود، با افت 0.1 درصدی مواجه شد و به 98.821 واحد رسید.

همچنین، با افزایش اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های امن، ین در برابر دلار 0.1 درصد افزایش یافت و هر دلار به ازای 106.15 ین مبادله شد.

ین در برابر دلار استرالیا و دلار نیوزیلند نیز رشد 0.2 درصدی تجربه کرد و هر یوان چین هم امروز به 7.1611 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.