کد مطلب: ۱۸۳۱۳۲

رشد ۷۸ درصدی واردات کالا ازطریق گمرکات کرمانشاه

رشد ۷۸ درصدی واردات کالا ازطریق گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۷۸ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

خلیل حیدری گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۹ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۹ میلیون و ۴۸۸ هزار دلار به وزن ۱۶هزار و ۳۷۸ تن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۷۸ درصد و از حیث وزن ۷۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲۹میلیون و ۴۸۸ هزار دلارکالا به وزن ۱۶ هزار و ۳۷۸ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۵میلیون و ۳۳۱ هزار و ۸۷۷ دلار کالا به وزن ۵ هزارو ۴۹۹ تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۹ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از حیث وزن ۹ درصد و از لحاظ ارزش ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در ۹ ماهه امسال از گمرک پرویزخان ۱۴ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۱۲ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۰ هزارو ۸۲۶ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۴۴ درصد و از حیث ارزش نیز ۹۶ درصد رشد داشته است.

حیدری، آمار واردات گمرک خسروی را ۸ هزار و۶۴۰ دلار کالا به وزن ۵۲ تن عنوان کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶۰۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۰۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۶ کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: کشورعراق با ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزارو ۱۱۷ دلارکالا به وزن ۱۰ هزار و ۹۲۴ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۹ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور ترکیه با سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۹۷۹ دلار و چین با سه میلیون و ۷۱۹ هزارو ۸۱۶ دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی، بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، مخزن و منبع، برنج، سیبک خام پراید، پرس هیدرولیک دندانسازی، اکسترودرها برای کارکردن روی کائوچو یا موادپلاستیکی و برای ساختن محصولات ازاین مواد، کمپرسورهای معدنی، آنتی اکسیدانها، باطری سیلد اسید عنوان کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.