کد مطلب: ۲۹۷۲۱۲

روابط بانکی بزرگترین مانع تجارت خارجی است

روابط بانکی بزرگترین مانع تجارت خارجی است

عضو اتاق بازرگانی، مقاومت بانک‌های بزرگ دنیا در برابر ایجاد کارگزاری‌های پولی و روابط بانکی با ایران را بزرگترین مانع تجارت خارجی ایران دانست.

عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی،درباره وضعیت صادرات و مشکلات آن اظهار کرد: نرخ ارز، یکی از عوامل تاثیرگذار در وضعیت صادرات است چرا که اگر نرخ ارز را مطابق با نرخ تورم تعدیل کنیم، قابلیت کالا در دنیا رقابت پذیرتر خواهد شد و می‌توان آن را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه کالا‌های صادراتی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند تصریح کرد: زمانی می‌توان کالا‌هایی را برای صادرات به دیگر کشور‌ها در اولویت قرار داد که بتوان از کمیت و کیفیت آن مطمئن بود.

آرگون، با اشاره به اینکه بحث تنش زدایی در روابط بین المللی، از دیگر عوامل موثر در صادرات به حساب می‌آید افزود: تکنیک‌ها و روش‌های بازاریابی، از دیگر عواملی است که می‌تواند در توسعه صادرات نقش مهمی را ایفا کند.

این عضو اتاق بازارگانی، در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها می‌تواند در وضعیت صادرات تاثیرگذار باشد یا خیر گفت: تحریم‌ها هنوز اعمال نشده است و می‌تواند بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر صادرات کالا و همچنین حمل و انتقال پول تاثیر گذارد که البته این امر بستگی به میزان شدت آن دارد.

آرگون در پایان گفت: یکی از مسائل مهم و کلیدی که همچنان به صورت کامل حل نشده، روابط بانکی ما با دنیاست. همچنان بانک‌های بزرگ دنیا در برابر ایجاد کارگزاری‌های پولی و روابط بانکی با ایران مقاومت می‌کنند و دلواپس آن هستند که مبادا باز هم تحت تاثیر فشار دولت‌های غربی به ویژه آمریکا قرار بگیرند و این بزرگترین مانع تجارت خارجی ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.