کد مطلب: ۶۱۹۰۸۳

در چهارمین روز داووس ۲۰۲۲ چه گذشت:

استفاده از تکنولوژی فضایی برای حل بحران اقلیمی / اروپا ریزتراشه می‌سازد

استفاده از تکنولوژی فضایی برای حل بحران اقلیمی / اروپا ریزتراشه می‌سازد

چهارمین روز نشست داووس با سخنرانی جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی و ارسولا ون در لین، رئیس کمیسیون اروپایی به پایان رسید. در این روز همچنین نشست‌های تخصصی در خصوص حکمرانی، اجتماع و محیط زیست (ESG)، زنجیره تامین و تجارت و پتانسیل‌های تکنولوژی فضایی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارمین روز نشست داووس با سخنرانی جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی و ارسولا ون در لین، رئیس کمیسیون اروپایی به پایان رسید. در این روز همچنین نشست‌های تخصصی در خصوص حکمرانی، اجتماع و محیط زیست (ESG)، زنجیره تامین و تجارت و پتانسیل‌های تکنولوژی فضایی برگزار شد.

در یکی از نشست‌ها که در حوزه تکنولوژی فضایی و با عنوان «زنده از فضا» برگزار شد، ال گور معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و رئیس و هم‌بنیانگذارشرکت مدیریت سرمایه‌گذاریی جنریشن در این مورد صحبت کرد که چگونه ردیابی و رصد انتشارات کربنی با کمک تکنولوژی فضایی می‌توان به حل بحران اقلیمی کمک کند.

ماتیا مورر فضانورد آلمانی هم که در ایستگاه فضایی به سر می‌برد به صورت زنده از تجربیات فضانوردی خود گفت. اینکه چگونه این تجربیات به درک بهتر زندگی روی زمین به او کمک کرده است. این فضانورد گفت اگر بخواهیم پتانسیل‌ها را محقق کرده و ریسک را کاهش دهیم، نظارت و دسترسی برابر از اهمیت بالایی برخوردار است. این در حالی است که تعداد ماهواره‌هایی که به فضا فرستاده می‌شود در حال افزایش است.

سارا ال امیری، وزیر فناوری پیشرفته امارات متحده هم در این رابطه گفت، اگر تنها کشورهایی که ماهواره‌ها را به فضا میفرستند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، فرصت کشورهای دیگر برای بهره‌مندی از دانش نادیده گرفته می‌شود.
دیگر موضوعی که در روز چهارم داووس ۲۰۲۲ مورد بحث قرار گرفت، چالش‌های آفریقا به خصوص در پیوستن این قاره به اقتصاد دیجیتال دانش‌محور بود.

بهبود اقتصادی از کووید-۱۹

پاندمی کرونا موجب اختلال اقتصادی گسترده در سطح جهان شده و سخنرانان در چهارمین روز مجمع جهانی اقتصاد به این نکته تاکید کردند که تلاش زیاید برای بهبود اقتصاد نیاز است. جوکو ویدودو اعلام کرد اندونزی به عنوان رئیس G20 سال ۲۰۲۲ نقش خود را به عنوان تبدیل شدن به کاتالیزور بهبود اقتصادی جهان ایفا خواهد کرد. او همچنین از رهبران تجاری جهان خواست تا با همکاری و مشارکت با یکدیگر بهبود جهانی جامع را تضمین کنند.

انگوزی اکونجو-ایویلا دبیرکل سازمان تجارت‌ جهانی هم در نشستی با عنوان بازگرداندن اعتماد به تجارت و زنجیره تامین جهانی اعلام کرد باید از مردم عادی برای بهبود تجارت استفاده کرد. کاترینا تای، نماینده تجاری ایالات متحده هم در این رابطه گفت که با ما باید از دو سال گذشته درس گرفته و آینده بهتری را با توجه به این تجارب بسازیم.

اروپا سازنده ریزتراشه می‌شود

اورسولا ون‌درلین رئیس کمیسیون اروپایی هم از راهکارهای این نهاد در حوزه عرضه گفت. او از قانونی سخن گفت که قرار است اوایل فوریه پیشنهاد شود و هدف آن افزایش تولید ریزتراشه در سراسر اروپاست. راهکاری که برای مقابله با چالش‌های عرضه جهانی و وابستگی تولیدکنندگان به خارج از قاره ارائه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.