کد مطلب: ۶۱۸۲۸۰

برگزاری مجازی نشست داووس برای دومین سال متوالی / رهبران جهان به دنبال راهی برای شکست کرونا

برگزاری مجازی نشست داووس برای دومین سال متوالی / رهبران جهان به دنبال راهی برای شکست کرونا

مجمع جهانی اقتصاد داووس که به علت شیوع سویه اومیکرون امکان برگزاری حضوری نداشت، به صورت مجازی با حضور رهبران جهان انجام شد. در این نشست پیرامون مسائل مهم جهان، مهم‌تر از همه پاندمی کرونا و راه حل‌های مقابله با آن بحث شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست مجمع جهانی اقتصاد قرار بود در روزهای ۱۷ تا ۲۱ ژانویه با حضور شرکت کنندگان در شهر داووس سوییس برگزار شود. اما به دلیل شیوع سویه اومیکرون جلسات مجازی با حضور رهبران جهان در راستای اهداف این نشست سالانه در خصوص الزامات سال پیش رو برگزار می‌شود.

در نشست داووس رهبران کشورها، رؤسای تجاری و سازمان‌های جهانی و جوامع مدرن دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را پیرامون مهمترین مسائل جهانی مطرح می‌کنند. این جلسات برای تماشای عموم از شبکه‌های اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.
با تجربیات متفاوت از پاندمی کرونا، شکاف‌های نسلی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی به شدت افزایش یافت. اکنون جهان بیش از زمان دیگری به اتحاد و همفکری رهبران کشورهای مختلف برای حل چالش‌های کرونا نیاز دارد.

در روز اول این نشست رئیس جمهور چین، شی جین پیانگ، نخست وزیر هند، نارندا مدی و جنرال امنیتی سازمان ملل، آنتونیو گوترس سخنرانی داشتند. همچنین جلساتی در خصوص اتفاقات بعدی در زمینه کرونا و تکنولوژی به خصوص نیاز به دسترسی بیشتر به تکنولژی و نقش مهمی که در زمان کرونا ایفا کرده است، برگزار شد.

رئیس جمهور چین گفت که همکاری جهانی کلید اصلی شکست کرونا است و پر کردن شکاف ایمنی جهانی در برابر کرونا بخشی از آن است. هم اکنون یک میلیارد دز واکسن به سراسر جهان ارائه شده است و پیشرفت خوبی در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین یافتن اشتراکات سویه‌های مختلف این ویروس بسیار حیاتی است.

نخست وزیر هند تاکید کرد که اقدامات بیشتری در زمینه مبارزه با کرونا لازم است. آنتونی گوترس نیز معتقد بود که جهان در کمک به کشورهای در حال توسعه در زمان نیازشان ناتوان بوده است. وی خواستار تغییر سیاست‌های مالی جهانی شد تا بدون تبعیض برای تمام کشورهای جهان کارساز باشد.

اومیکرون آخرین سویه نیست؟

به نقل از weforum برخی معتقدند اومیکرون آخرین سویه کرونا نخواهد بود. در طول تاریخ انسان تنها توانسته است ویروس آبله را به طور کامل ریشه کن کند. اما این اتفاق در مورد کرونا نخواهد افتاد. کرونا احتمالا مانند ویروس آنفولانزا خواهد شد و می‌تواند در هر زمانی باز هم شیوع پیدا کند.

نابرابری در توزیع واکسن می‌تواند معضل جدید پاندمی کرونا باشد و باید مقابله با این ویروس در سراسر جهان با رعایت برابری و عدالت انجام شود. این پاندمی همچنین نابرابری‌ها در دسترسی به تکنولوژی در سراسر جهان و اهمیت آن را بیشتر برای ما نمایان کرد.

برخی دولت‌ها در سراسر جهان اکنون با مسائل مربوط به دسترسی و توانایی مالی خود برای مقابله با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و راه طولانی برای بهبود این مسائل در پیش دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.