کد مطلب: ۹۳۳

روش فعلی اجرای گام دوم هدفمندی بازار را ملتهب می‌کند/رئیس جمهور ورود کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از پراکنده‌گویی مسئولان دولتی در خصوص نحوه اجرای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: این روش اجرا قطعا با انتظار تورمی و شوک‌هایی همراه خواهد بود که بازار را ملتهب می‌کند. سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال جاری گفت: بحث مدیریت بازار و

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از پراکنده‌گویی مسئولان دولتی در خصوص نحوه اجرای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: این روش اجرا قطعا با انتظار تورمی و شوک‌هایی همراه خواهد بود که بازار را ملتهب می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال جاری گفت: بحث مدیریت بازار و فضای جامعه به دلیل جلوگیری از بروز انتظارات تورمی بسیار مهم است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معمولا سهم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در تولید و خدمات بسیار کمتر از انتظار تورمی است که رخ می دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش قیمت واقعی به دلیل افزایش قیمت تمام شده، انتظارات تورمی نیز به آن افزوده می‌شود که گاهی میزان انتظار تورمی بسیار بیشتر از افزایش قیمت تمام شده کالا است.

میرکاظمی با اشاره به اینکه لازم است از سوی دولت اقدامات جدی در این مورد صورت گیرد، خاطرنشان کرد: گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید با کمترین هزینه اجرایی شود که متاسفانه در چند روز گذشته صحبت های غیرکارشناسی از برخی مسئولان دولتی شنیده می شود که شوک‌های جدی را به بازار و مردم وارد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که عده ای به دلیل حفظ سرمایه و یا سوءاستفاده از شرایط بازار از عرضه کالاها جلوگیری می‌کنند و این زنگ خطری است که نشان می‌دهد قبل از آغاز طرح هدفمند کردن، اجرای این طرح بزرگ را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مسئولان ارشد دولتی باید از این پراکنده گویی‌ها جلوگیری کنند و باید یک سخنگو برای این مورد وجود داشته باشد ولی در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی، وزیر اقتصاد و معاون برنامه ریزی در این خصوص صحبت می‌کنند و هر کدام نیز مطالب مختلفی را بیان می‌کنند و نکته بسیار مهم این است که از تاریخ اجرای این قانون کسی نباید مطلع باشد اما هم اکنون همه زمان اجرای قانون را می‌دانند که این موضوع شوک هایی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

میرکاظمی گفت: این کار با تدبیری نیست و مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد به طوری که آقای رئیس جمهور باید مسئولی را مشخص کند تا از ایجاد این شوک‌ها جلوگیری و بازار را آرام کند.

وی ادامه داد: حتی احتیاجی نیست که زمان اجرای آن را کسی بداند به طوریکه شب قبل از اجرا می توانند اجرای گام دوم را اعلام کنند اما در حال حاضر رقم‌های مختلفی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی داده می‌شود که منجر به ایجاد التهاب در بازار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.