کد مطلب: ۷۵۴۷۶۳

زلزله آذربایجان را لرزاند / آمار مصدومان افزایشی شد

زلزله آذربایجان را لرزاند / آمار مصدومان افزایشی شد

امروز عصر زلزله 4.5 ریشتری شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند و بر اساس اعلام مسئولان مدارس شهر خوی تا پایان هفته تعطیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته زلزله 5.9 ریشتری در عمق 7 کیلومتری زمین حوالی خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

افزایش شمار مصدومان زلزله خوی به بیش از هزار نفر

استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 1075 مصدوم زلزله خوی، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان غربی مراجعه کرده‌اند.

زلزله به 14 مدرسه در خوی آسیب زد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: 14 مدرسه بر اثر زلزله خوی دچار آسیب شده است.

خوی دوباره لرزید

امروز عصر 9 بهمن 1401 زمین لرزه 4.5 ریشتری دقایقی قبل شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

تعطیلی مدارس خوی تا پایان هفته

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به علت استمرار پس‌لرزه‌های شدید، با مدنظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی (دولتی و غیردولتی)؛ از روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه، تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امشب 9 بهمن 1401 اعلام کرد: تعداد مصدومان زلزله خوی به ١٠١٧ نفر رسیده است و تا به حال ۱۸ هزار و ۷۰۲ نفر با توزیع چادر و در اردوگاه اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی افزود: ٢٤ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر، روستاها و مدارس ایمن در بخش خوی برپا شده است.

مشکلی در تامین سوخت مناطق زلزله زده خوی نداریم

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: در حال حاضر سوخت رسانی در شهر خوی کماکان ادامه دارد و از این نظر مشکلی نبوده و سوخت به اندازه کافی در اختیار داریم.

برق مناطق زلزله زده وصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت:قطعی‌های برق منطقه زلزله زده شهرستان خوی برطرف شده است.هم اکنون هیچ خاموشی در منطقه نداریم

تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در اختیار زلزله‌زدگان خوی قرار گیرد

وزیر کشور گفت: عزم دولت بر ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زلزله‌زدگان است. در این زلزله ساختمان‌های مقاوم سازی شده آسیب جدی ندیده‌اند و بیشترین آسیب مربوط به بافت فرسوده است.

وحیدی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که با همراهی دولت و مردم باید این اقدام انجام شود.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مصدومان زلزله خوی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، دستور رسیدگی فوری به مصدومان زلزله امشب خوی را صادر کرد.

آمار مصدومان زلزله خوی

رئيس جمعيت هلال احمر گفت: كار جستجو و نجات تمام شده و کسی زیر آوار نمانده است

سخنگوی سازمان اورژانس افزود: تعداد مصدومین زلزله خوی به ۷۳۸ (۷۲۸ نفر خوی، ۷ نفر سلماس و ۳ نفر چایپاره) نفر رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برآوردهای اولیه از زلزله نشان از آسیب به ۷۰ روستای خوی دارد.

میزان آسیب به واحدهای مسکونی

محمدصادق معتمدیان ۹ بهمن ماه در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی افزود: ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب به واحد های مسکونی شهری و روستایی وارد شده است.

وی گفت: گروه های ارزیاب خسارت در منطقه در حال بررسی وضعیت آسیب به واحد های مسکونی هستند.

معتمدیان با اشاره به تعداد مصدومین این زلزله افزود: ۴۴۰ نفر آمار مصدومان تا کنون است که به مراکز درمانی اعزام شدند و متاسفانه ۲ نفر از شهروندان فوت کردند.

استاندار از ایجاد اردوگاه و کمپ های اضطراری و توزیع چادر در مناطق زلزله زده خبرداد و اظهار کرد: مجموعه نیروهای مسلح امکانات خوبی برای امدادرسانی به مردم وارد شهرستان کردند.

معتمدیان با بیان اینکه حمایت های خوبی از استانهای همجوار و استان‌های معین صورت گرفته است، افزود: دو فروند هواپیمای باری شامل کمک های جمعیت هلال احمر به شهرستان خوی اعزام شدند.

واکنش ارتش به وقوع زلزله در خوی

با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی به حالت آماده ‌باش کامل در آمدند.

امیر سرتیپ دوم پزشک حبیب صدر، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی ارتش جهت کمک به هموطنان زلزله‌زده گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی، به دستور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

بیمارستان صحرایی ارتش در منطقه زلزله زده خوی برپا خواهد شد

همچنین امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی و آماده‌باش کامل یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی این قرارگاه گفت: تیپ ۲۶۴ سلماس، تیپ ۳۲۱ مرند و گروه ۴۳۳ مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلاهای طبیعی هستند، به صورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.
وی افزود: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند و بیمارستان صحرایی ارتش تا ساعتی دیگر در منطقه برپا خواهد شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: طی تماسی با معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، ضمن اعلام آمادگی صددرصدی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش برای اعزام کمک‌های اولیه و تجهیزات اسکان به مناطق زلزله‌زده، آخرین وضعیت این مناطق نیز بررسی و دستورات لازم صادر شد.

سه نفر جان باختند

رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده است که این زمین‌لرزه تا کنون 300 مصدوم داشته است که به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش صدا و سیما همچنین سخنگوی اورژانس خبر داده است که دو نفر در زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

زلزله مدارس خوی را غیرحضوری کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز اعلام کرد به دلیل وقوع زمین‌لرزه در خوی و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ روز یکشنبه (۹ بهمن ماه)، به صورت مجازی است.

استان‌های همجوار در حالت آماده‌باش

نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: به سه استان زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی آماده باش داده شده است و تیم‌هایی برای امدادرسانی آماده و در حال اعزام هستند.

اکنون در مناطق زلزله زده بارش برف شروع شده و برای اسکان زلزله زدگان سوله‌ها در اطراف محل زلزله آماده هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پورعبدل

    خدا به دادمان برسد تواین سرما ما کجا بریم داریم از سرما وترس زلزله میلرزیم

    • ناشناس

      خب نترس چرا باید از مرگ بترسی