کد مطلب: ۷۳۷۶۸۶

زمان نهایی پرداخت سود سهام عدالت قطعی شد

زمان نهایی پرداخت سود سهام عدالت قطعی شد

پرداخت سود سهام عدالت پس از وعده‌های متعدد قرار است به زودی پرداخت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،جزئیات جدید از پرداخت سود سهام عدالت را در این خبر بخوانید.

مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص زمان قطعی واریز سود سهام عدالت گفت: در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت تا پایان آذر یا روزهای اول دی‌ماه امسال، به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار کرد: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا ‌آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

جزئیات واریز سود سهام عدالت

حدادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، دو شرکت تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند و چهار شرکت هم سود کسب نکرده‌اند. بنابراین ۳۰ شرکت سود داشتند که از این تعداد تاکنون ۱۲ شرکت سودهای متعلقه را کاملاً واریز کردند و برخی از شرکت‌ها قسمتی از سود را واریز کرده‌اند و طی دو سه روز آینده بقیه سود خود را هم واریز می‌کنند.

وی افزود: سودها متمرکز شده و به صورت غیر حضوری از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در مورد تعیین‌تکلیف کسانی که شماره حساب آنها دچار مشکل است، توضیح داد: این افراد ظرف مدت باقی‌مانده باید نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

پرداخت سود جاماندگان

حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سودهای ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.

پرداخت سود سهام عدالت در حالی ممکن است به تعویق بیفتد که علت آن عدم پرداخت سود از سوی شرکت‌ها اعلام شده است.

آنطور که وزیر اقتصاد اعلام کرده، قرار بود سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، تا پایان آذرماه پرداخت شود؛ موعدی که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی به دلیل عدم پرداخت سود از سوی شرکت‌ها به تعویق خواهد افتاد.

البته پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس روز گذشته بر این موضوع تاکید کرد که شورای عالی بورس تصمیم گرفت سود را در دو مرحله پرداخت کند که مرحله اول تا پایان آذر ماه و مرحله دوم پایان اسفند ماه خواهد بود.

در این میان، درحالی به مهلت قانونی شرکت‌ها برای پرداخت سود اشاره شده است که اطلاعات کدال نشان می‌دهد تاکنون ۳۰ شرکت باید سود خود را واریز می‌کردند که تعدادی از آن‌ها هنوز اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

بنابر اطلاعات ثبت شده در کدال، در جدول فوق، سال مالی شرکت‌هایی که در ردیف یک تا ۱۷ قرار دارند، سال گذشته بوده و مهلت قانونی آن‌ها برای پرداخت سود تا کنون به اتمام رسیده است اما تعدادی از این شرکت‌ها هنوز سود را نه به سهام‌داران حقوقی (مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند) و نه به سهام‌داران حقیقی (مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند)، پرداخت نکرده‌اند. برای مثال سال مالی فخوز اسفند سال ۱۴۰۰ بوده و این شرکت بر اساس تصمیم مجمع تا مرداد سال جاری موظف به پرداخت سود به حقیقی‌ها و حقوقی‌ها بوده اما تاکنون به تعهد خود در مورد سهامداران سهام عدالت عمل نکرده است.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همون اخرآذر ک گفتید زمانش و تغییر ندید مگ شب یلدا تغییر میکنه

  • تلاش

    این شرکت هایی که از سال گذشته سود پر داخت نکردند چیکارشون کردن .یااصلا کی یا چه اورگانی .یقه این شرکتها را میگیره.. درکل چیکارشون میکنن .یک سال وقت کمی بوده برای رسیدگی به این تخلف.؟؟؟ بدبخت کسانی مثل من که امید به رسیدگی دارن ؛؛؛

  • مهران

    تکلیف کسانی که روز اول سی درصد سهام عدالت به کارگذاری آگاه برای فروش واگذار کردنچی میشه اون زمان نزدیک به دوازده میلیون بود نصفش دادن باقیش چی شد چرا کسی رسیدگی نمیکنه من بیماره صعبلعلاج هستم مددجوی کمیته امداد به سختی کار میکنم نیمه وقط توانای کار کردن مصله آدمهای سالم را ندارم مستعجر کمک‌های کمیته امدادهم سال داره تموم میشه یک نوبت حقه مستعجری دادن گاز و آب و برق قار بود مجانی بشه فقط حرف میشه یه شب صبح بلند بشی ببینی همه این درد و رنج خواب بوده همه شادن فقری نیست مريضی نیست خدایا ما ملت و ایران و فراموش کردی

  • ناشناس

    همشون الکیه هروز یکی میزارن

    • ناشناس

      فعلان هستیم طلا

  • ناشناس

    فقط اگه میشه زودتر بریزید ومجنون میشیم اگه ازاین هم بیشتر باشه چون واقعا نیاز دارم ممنونم از شما

  • ناشناس

    خداکنه

  • ناشناس

    برای ما که ثبت نام سجام کردیم تکلیفمون چی میشه؟

  • ناشناس

    انشالله روزی برسه هیچکسس به این پول ها نیازی نداشته باشه🙏

  • براتعلی. سرولایتی

    سلام برگه های سهامی که بمن و خانواده ام دادن. یک میلیون تومان است چر ۵۵۵هزار تومان ریختن. همین هم گفتن ۶۰۰ خورده ای باید سیما اعلام کرد. چرا کم. به هر دو مورد به برگه یک میلونی. و ۵۵۰ تومان جواب بدهین

  • سکینه..مومنی.شیجانی

    من.وهمسرم.سهام.عدالت.داریم.برای.من.سودپرداخت.شده.ولی.برای.همسرم.پرداخت.نمیشود