کد مطلب: ۵۱۸۴۸۹

روحانی:

کولبری و سوخت‌بری در شان و منزلت مردم و کشور نیست / زمینه کاهش قیمت ارز فراهم شده است

کولبری و سوخت‌بری در شان و منزلت مردم و کشور نیست / زمینه کاهش قیمت ارز فراهم شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه پدیده‌هایی نظیر کولبری و سوخت بری، آسیب‌های جدی اقتصادی و اجتماعی دارد و به هیچ وجه در شان و منزلت مردم و کشور نیست، گفت: دولت اعتقاد دارد کنترل و مدیریت بازار سرمایه و رسیدن به تعادل در قیمت ارز مستلزم تداوم فضای مساعد و قابل اعتماد برای فعالیت‌های اقتصادی است، شرایط عمومی کشور، زمینه را برای حرکت به سمت رشد درآمدهای ارزی، رفع التهابات و کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و کالا فراهم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی مبادلات مرزی ارائه کردند و طرح ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه بر ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای معیشت مرزنشینان و جایگزینی قطعی و فوری اشتغال مفید و مولد به جای رویه غیرقابل قبول کولبری به عنوان هدف عملیاتی این طرح تاکید کرد.

روحانی با اشاره به تصمیمات و مصوبات گذشته دولت برای ساماندهی پدیده دردآور کولبری اظهار کرد: بر اساس این تصمیمات باید بخشی از درآمدهای دولت از محل درآمدهای کالاهایی که از مرزهای رسمی وارد می‌شوند، به مرزنشینان اختصاص یابد تا مشکلات آنان حل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و سریع این مصوبات تصریح کرد: تلاش دولت‌ این بوده که با انضباط در تبادلات مرزی و ایجاد فرصت بهره مندی مرزنشینان از امتیازات این طرح، زمینه رانت‌خواری از میان برداشته شود.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، از جمله مزایای این طرح، تعیین تکلیف وضعیت ساماندهی بنادر و گمرکات کوچک استان‌های ساحلی جنوبی کشور، استفاده از ظرفیت‌های مبادلات مرزی برای تامین کالاهای اساسی، جلوگیری از درهم تنیدگی معیشت مرزنشینان با درآمدهای قاچاق کالا و ایجاد شفافیت در واردات و گردش کالا در سطح استان‌های مرزی مشمول است.

در ادامه این جلسه گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز و راهکارهای ویژه و موثر مدیریت این بازار با مشارکت فعالان اقتصادی خصوصا صادرکنندگان و با هدف ایجاد تعادل در نرخ ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به دلایل مختلفی که مانع ایجاد ثبات و متعادل شدن قیمت ارز بوده است، گفت: کشور در مرحله افتخارآمیز پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی قرار گرفته و همانطور که دولت با کمک فعالان اقتصادی توانست با اهداف شوم دشمن مقابله کند، امروز نیز در تلاش است با ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور موجبات اطمینان و اعتماد فعالان اقتصادی را در دوره بازآفرینی کشور فراهم کند.

روحانی اظهار کرد: دولت اعتقاد دارد کنترل و مدیریت بازار سرمایه و رسیدن به تعادل در قیمت ارز مستلزم تداوم فضای مساعد و قابل اعتماد برای فعالیت‌های اقتصادی است و قطعا هر گفتار و رفتاری هر چند غیراقتصادی که موجب آشفتگی و القای بی‌ثباتی شود، به اقتصاد و معیشت مردم لطمه می زند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شرایط عمومی کشور، زمینه را برای حرکت به سمت رشد درآمدهای ارزی، رفع التهابات و کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و کالا فراهم کرده است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد قدرتی

    فردا دلار سر به فلک میزند

  • ناشناس

    پس زن ومردهایی که برای گذران زندگی زباله گردی میکنند ایا در شان انها است که اینکاررابکنند

  • ناشناس

    روحانی داره به عوامل داخلی میگه هراظهارنظری هرچندغیراقتصادی اوضاع بازارروبهم میریزه.پس حواستون باشه حرفی نزنید!!؟؟آخه یکی نیست به ایشون بگه بااین عصرارتباطات وتبادل اطلاعات چه جور میخوای جلوی زبون وحرکات رسانه های وابسته به استکبارجهانی روبگیری.روزجمعه هم که آشی بسیاربدبرامون درانرژی اتمی پختن!!!!؟؟؟

  • ناشناس

    این صحبت های روحانی منویادنقی معمولی پایتخت میندازه:نقی میگفت:خونه ام که خراب شده،توی خونه دامادزنگی میکنم،کشتی هم روکه باختم،هیچی ندارم فقط بزاریدبرم!!؟؟ایشون هم میگه هیچ اظهارنظری حتی غیراقتصادی هم نکنیدتابازارهاآروم باشه تامن دراین روزهای آخربتونم راحت تربرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    یک برنامه ای شبکه سه ساعت ۶ بعد از ظهر میزاره علل پیشرفت چین را برسی میکنه کارشناس پرسید که نظرتون راجب اقتصاد ایران و اقتصاد مقاومتی چیه اون چینیه گفت شما ها مشکلتون این‌که میخواهید تمام نظم جهانی و سیاسی و اقتصادی رو تنهایی با وجود کلی ضعف داخلی بهم بزنید که عملا نشدنی هست؛ جمله جالبی بود خواستم بگم.

  • ناشناس

    اره کولبری وسوختبری درشان ملت نیست مردم باید گدایی کنند

  • ناشناس

    جناب موز شده دونه ای 20 هزار تومن تا همین دوسال پیش موز کیلویی 2500 تا 3000 تومن بود بچه به من میگه موز میخوام سه تا دونه واسه خودم خانومم بچه خریدم شد 60000 هزار تومن آخه من با این حقوق پایین چکار کنم همه چی واسم شده حسرت

  • ناشناس

    سلام بر هموطنان سیستان بلوچستان واقعا مردم فقیری داره زندگی اونجا بی نهایت سخته بلوچها واقعا با معرفت با مرام و انسان هستن من از استان اصفهان هستم همه مردم ایران رو دوست دارم هموطن درود بر شما

    • ناشناس

      لیاقت این مردم این نبود , در حالیکه فشار تحریم خارجی داریم , بجاییکه مسئولین راس نظام بفکر دور زدن تحریم ها به هر طریقی باشن , خیلی راحت مردم رو به بورس دعوت و با افتخار ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برداشت کردن , فشار داخلی و خارجی

  • برزو

    توجیب ملت نزن نمیخوادبه فگرکوله براوسوخت براباشی فقط تراقران زودبروملت ازت نفرت دارن

    • ناشناس

      دقیقا , جا برای لایک بیشتر نیست
      ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بار لایک دارید

    • ناشناس

      اگه مردم رو دوست داری چرا جیبشون رو زدی؟

  • ناشناس

    مملکت باحالی داریم , این آقای مثلا رئیس هرچی میگن برعکس میشه , نتیجه , دلار گران میشه و کولبران متاسفانه گرفتار تر