کد مطلب: ۱۰۱۰

زنجان به لحاظ صادرات به ترکیه رتبه اول کشور را دارد

استاندار زنجان با بیان اینکه 62درصد محصولات استان زنجان به کشور ترکیه صادر می شود، گفت: زنجان به لحاظ صادرات به ترکیه رتبه اول کشور را دارد. جمشید انصاری روز شنبه در دیدار با گوون بگچ سرکنسول ترکیه در تبریز با تاکید بر اینکه استان زنجان بالاترین مبادلات تجاری را با کشور ترکیه دارد افزود:

استاندار زنجان با بیان اینکه 62درصد محصولات استان زنجان به کشور ترکیه صادر می شود، گفت: زنجان به لحاظ صادرات به ترکیه رتبه اول کشور را دارد.

جمشید انصاری روز شنبه در دیدار با گوون بگچ سرکنسول ترکیه در تبریز با تاکید بر اینکه استان زنجان بالاترین مبادلات تجاری را با کشور ترکیه دارد افزود: بیشترین صادرات این استان به ترکیه محصولات معدنی سرب روی، برق سنگین و نساجی است که با توسعه روابط تجاری می شود حجم این محصولات را بیشتر از گذشته توسعه داد.

وی یادآور شد: بخش های خصوصی سرمایه گذار استان زنجان ارتباطات خوبی با شرکای ترکیه ای دارند و باید با استفاده از این فرصت ها توسعه هرچه بیشتر روابط زنجان با ترکیه را فراهم کرد.

استاندار زنجان از هدفگذاری 35میلیارد دلاری روابط تجاری ترکیه و زنجان خبر داد و گفت: با قرارداد خواهر خواندگی زنجان و استان طرابوزان می شود زمینه ساز گسترش ارتباطات بین دو کشور را بیشتر از گذاشته داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اتاق بازرگانی استان زنجان در نشست بازرگانان در تبریز فعالانه حضور داشته باشد افزود: قطعا با برگزاری این نشست توسعه فعالیتهای تجاری زنجان و ترکیه بیش از گذشته خواهد بود.

انصاری یادآور شد: استان زنجان ظرفیت های سرمایه گذاری مطلوبی دارد که این امر موجب کسب جایگاه مطلوب در این زمینه شده و توسعه روابط با کشورهای مختلف از جمله ترکیه از برنامه های توسعه این استان است.

وی افزود: استان زنجان حمایت های ویژه ای از سرمایه گذاران دارد و ظرفیت های زنجان همواره مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.