کد مطلب: ۲۴۵۱۳۷

ساخت نیروگاه مجازی با مدیریت مصرف برق

ساخت نیروگاه مجازی با مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: مدیریت مصرف از مباحث مهم در سطح جهانی است و از بهره‌وری انرژی و مدیریت مصرف به‌عنوان ششمین سوخت کره زمین یاد می‌شود.

عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فصل تابستان پیش رو و درنتیجه افزایش گرما و اهمیت و ضرورت بیش از پیش مدیریت مصرف انرژی برق گفت: در بحث مدیریت مصرف، به هیچ وجه هدف این نیست که مصرف کنندگان و مشترکان را محدود کنیم که از انرژی برق استفاده نکنند، بلکه برعکس توصیه می‌شود به مقدار نیاز از برق استفاده شود؛ اما تاکید این است که از انرژی برق به صورت درست و صحیح، هوشمندانه و بهینه استفاده شود. با راهکارهای بسیار ساده و بدون هزینه و کار انسانی و با مدیریت بهینه انرژی برق می‌توان به اقتصاد خانواده، استان و کشور کمک کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: اگر مدیریت مصرف انرژی برق انجام شود نه تنها از سرمایه گذاری بسیار سنگین و بزرگ جلوگیری می‌شود، بلکه می‌توان از این سرمایه گذاری در احداث کارخانجات و ایجاد اشتغال و رونق کسب وکار بهره گرفت.

بلبل آبادی با بیان اینکه "با فرهنگ سازی و بسترسازی لازم می‌توان در مقوله مدیریت مصرف موفق بود و گامی اساسی در این زمینه برداشت"، گفت: مدیریت مصرف از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل است؛ بحث مدیریت مصرف از مباحث مهم در سطح جهانی است و از بهره‌وری انرژی و مدیریت مصرف به عنوان ششمین سوخت کره زمین یاد می‌شود و در همین راستا از مدیریت مصرف انرژی در بخش تولید انرژی برق به عنوان پاک‌ترین نوع تولید انرژی یاد می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: موضوع نیروگاه‌های مجازی که در جهان مطرح است در واقع همان موضوع مدیریت مصرف یا بهینه سازی مصرف است؛ در واقع اگر درست از انرژی برق استفاده کنیم بدین معنی است که با کمک هم توانسته‌ایم نیروگاه مجازی بسازیم.

وی ادامه داد: از مهمترین مزایای مدیریت مصرف می‌توان به عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان در بخش تولید و شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع و اختصاص سرمایه گذاری مربوطه در بخش صنایع و کارهای تولیدی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به مقدار بسیار زیاد وکمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه برای تولید انرژی برق به سرمایه گذاریهای سنگین نیاز است و علاوه بر سرمایه گذاری، احداث تاسیسات تولید انرژی برق زمان بر است، اهمیت و ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق دو چندان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.