کد مطلب: ۱۴۰۸

سازمان هواشناسی به کشاورزان نسبت به بارش های شدید هشدار داد

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای به کشاورزان و دامداران در برخی از استانهای کشور نسبت به بارش شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد هشدار داد. سازمان هواشناسی اعلام کرد: با آغاز بارش ها در استانهای گیلان، اردبیل،گلستان، آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای به کشاورزان و دامداران در برخی از استانهای کشور نسبت به بارش شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد هشدار داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: با آغاز بارش ها در استانهای گیلان، اردبیل،گلستان، آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین و غرب اصفهان و از بعدازظهر در استانهای البرز و تهران در روز جاری از چرای دام های خود در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

این سازمان توصیه کرد با توجه به بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد کشاورزان در امروز و فردا نسبت به انتقال کودهای جامد کشاورزی و کندوهای زنبور عسل به مکان های مسقف و یا ایجاد سایه بان بر روی کندوها اقدام کنند.

همچنین هرگونه محلول پاشی و سم پاشی در این شرایط با محدودیت همراه است و کشاورزان نسبت به محافظت از پوشش گلخانه ها و خزانه ها در مقابل تگرگ و وزش باد شدید اقدامات مورد نیاز را معمول دارند.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است با ادامه بارش ها در روز دوشنبه (فردا) کشاورزان، باغداران و زارعین به منظور جلوگیری از ورود هرگونه خسارت های احتمالی در استانهای گلستان، مازندران، گیلان و در بعضی نقاط استانهای اردبیل، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، شمال سمنان، همدان، یزد، کرمان و فارس، توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی روز یکشنبه در خصوص دمای هوای تهران گفت: پیش بینی می شود بیشینه و کمینه هوای تهران در روز جاری بین 28 تا 19 درجه بالای صفر باشد و آسمان تهران نیز در این روز قسمتی ابری در بعدازظهر ابری و وزش باد، اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی اظهارداشت: در نخستین ساعات صبح امروز دمای هوای تهران 21 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 32 درصد و سرعت وزش باد نیز در تهران حدود 7 کیلومتر در ساعت است.

به گفته این مقام مسوول سازمان هواشناسی کشور، نقشه های هواشناسی نشان می دهد بیشینه و کمینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته با روند کاهشی خود به 25 تا 16 درجه بالای صفر برسد و آسمان تهران نیز نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.