خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۰۱۶۰

استاندار تهران: سال مالی سختی پیش روی استان است

استاندار تهران: سال مالی سختی پیش روی استان است

استاندار تهران:« مدیران پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنند و پروژه جدیدی آغاز نکنند، زیرا سال ۹۸، به لحاظ مالی و نقدینگی سال سختی برای استان است».

به گزارش تجارت‌نیوز، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: این استان در بسیاری از شاخص های توسعه ای در وضعیت بسیار محروم قرار دارد به گونه ای که هم اکنون برخی شهرستان های آن از نظر مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت حتی کمتر از میانگین شاخص های کشوری برخوردار هستند.

وی یادآورشد: بر همین اساس باید بتوان از منابع مالی پیش‌بینی شده کشور برای توسعه متوازن هم بهره گرفت و شهرستان‌های استان تهران را طی سال ۹۸ و سال‌های آتی برخوردار کرد.

محسنی بندپی اظهارداشت: برای بهره‌گیری حداکثری از منابع موجود, می‌توان بر روی مالیات کار کرد, اجازه افزایش دادن درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای این استان در لایحه بودجه را نداد و از منابع درآمدی مازاد برای شهرستان‌ها بهره برد.

استاندار تهران گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های استانی تمام تلاش خود را برای جذب سهم حداکثری از سرفصل‌های ملی در بودجه به کار بگیرند و هیچ زمانی را در این رابطه از دست ندهند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های استان تهران بسیار محروم هستند و حتی اگر چند سال آینده هم اعتبارات توسعه متوازن برای آنها جذب شود باز هم محرومیت رفع نخواهد شد.

محسنی بندپی به عملکرد غیر‌قابل‌قبول دو بانک کارآفرینی امید و پست بانک در مورد تسهیلات مورد نیاز اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: میانگین عملکرد کشور در این زمینه ۸۰ درصد و این استان فقط ۲۷ درصد است.

وی تصریح کرد: مدیران برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی بکوشند و در پی آغاز کردن پروژه جدید نباشند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.