کد مطلب: ۶۱۱۹۶۲

رئیسی: برای اجرای مصوبات پیگیری‌ اداری کافی نیست

رئیسی: برای اجرای مصوبات پیگیری‌ اداری کافی نیست

رییس جمهور گفت: صرف پیگیری های اداری برای به نتیجه رسیدن مصوبات با توجه به شرایط اداری کشور کافی نیست و هر تصمیمی که در سفرهای استانی گرفته می شود باید با جدیت اجرا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم، افزود: پیش از آغاز سفرهای استانی دولت، کارگروه‌هایی برای بررسی مشکلات استانهای مختلف تشکیل و مهمترین نیازهای هر منطقه احصا و برای حل آنها برنامه ریزی صورت‌ می‌گیرد.

رییس جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم آشکار شود و آحاد مردم تفاوت‌ها و بهبود شرایط را احساس کنند و در صورت عدم انجام مصوبات یا کندی تصمیمات، عوامل اجرا نشدن تصمیمات بصورت شفاف با آنها در میان گذاشته شود.

وی روحیه و کار جهادی را لازمه به ثمر نشستن تصمیمات دولت دانست و اضافه کرد: مدیران استانی آگاه باشند که مصوبات استانی باید در میدان عمل برون داد عینی داشته باشد و مردم تغییرات و تفاوت‌ها را احساس کنند.

رییس جمهور اظهار کرد: مصوبات و تصمیمات استانی دولت مباحث آرمانی و دست نیافتنی نیست بلکه این مصوبات با اقدامات و پیگیری‌های مدیران قابلیت اجرا دارد.

رییسی تصریح کرد: استان قم با ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد و خدمت به این شهر، خدمت به انقلاب و نظام است.

وی با تاکید بر بهبود شرایط توسعه‌ای و حل مشکلات و معضلات استان قم، عنوان کرد: درخصوص استان قم باید عملکرد و گزارش کار ویژه‌ای توسط دولتمردان انجام و ارائه شود.

رییسی ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید از مجموعه استان قم صیانت شود و مدیران در این خصوص وظیفه دارند چرا که بسیاری‌ می‌خواهند قم را در عرصه‌های فکری و معرفتی دچار آسیب و خسران کنند.

وجود آسیب‌های اجتماعی در قم قابل قبول نیست

وی اظهار کرد: دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم حساسیت دارد و از استاندار قم درخواست‌ می‌شود کارگروه‌هایی با حضور مدیران استانی و سایر مسوولان ملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل داده و معضلات موجود در آن مدیریت شود.

رییس جمهور ابراز کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در قم قابل قبول نیست و برای حل معضلات و کاهش‌های این شهر باید نگاه و عملکرد ویژه‌ای توسط مسوولان در پیش گرفته شود.

وی یکی از نتایج رونق گردشگری را بهبود وضعیت اقتصادی قم دانست و خاطرنشان کرد: قم قطب گردشگری مذهبی و زیارتی کشور بوده و از طرفی محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و باید مشکلات گردشگری زیارتی این استان در قالب کارگروه زیارت بصورت کامل برطرف شود.

رییسی تاکید کرد: کارگروهی ویژه برای رفع مشکل صنایع و واحدهای راکد استان قم با مسوولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تشکیل خواهد شد.

رییس جمهور با تاکید بر اتمام و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام استان قم، یادآور شد: فرودگاه قم باید هر چه زودتر به سامان و نتیجه قطعی برسد.

دستور رییس جمهور برای آزادسازی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری حبس شده توسط موسسات قم

رییس جمهور یادآور شد: موسسات قم یکهزار از اراضی استان را حبس کرده‌اند، تمام این موسسات و دستگاه‌ها باید در یک مدت کوتاهی تمام این اراضی را برای احداث خانه برای اقشار مستضعف آزاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر اجرای قانون در آزادسازی اراضی یکهزار هکتاری موسسات و دستگاه‌های اجرایی اصرار داریم و از کنار آن به سادگی عبور ‌ می‌کنیم.

رییس جمهور ابراز کرد: لازم است تا برای حل مشکل دریاچه نمک کارگروهی توسط دستگاه‌های ذیربط برای کنترل ریزگردها تشکیل شود.

وی همچنین رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ و نشر دفع اصولی پسماندهای صنعتی را نیز از مباحث و مسائل مهم استان قم ارزیابی کرد.

برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام وجود دارد و در این شرایط برای بهره برداری از این طرح‌ها باید به دنبال اولویت بندی طرح‌های نیمه کاره و برون سپاری آنها به بخش‌های خصوصی باشیم.

رییسی با اشاره به پیشنهاد برخی مسوولان استان برای تبدیل شدن منطقه پردیسان به یک شهر جدید در ضلع جنوبی شهر قم، گفت: مسائل شهرک پردیسان و رفع مشکلات شهروندان آن باید در قالب یک کارگروه در زمان کوتاهی برطرف شود.

وی با اشاره به حجم بالای بافت‌های فرسوده و تاریخی عنوان کرد: بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی باید از همدیگر تفکیک شود و امکان ساماندهی بافت‌های فرسوده برای مردم فراهم شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت کرونا، تصریح کرد: با حرکت‌های جهادی و حضور مردم در صحنه در کنار اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری، این بیماری به شکل مطلوبی در سطح کشور مدیریت شد.

رییسی یادآور شد: استانداران بر مسوولان و مدیرانی انتخابی خود، نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.