کد مطلب: ۳۲۴۹۷۰

صدراعظم آلمان:

سفیر آمریکا مانند یک افسر اشغالگر است

سفیر آمریکا مانند یک افسر اشغالگر است

صدراعظم سابق آلمان نسبت به سیاست های تجاری آمریکا انتقاد کرد و سفیر ایالات متحده را در آلمان مانند یک افسر اشغالگر خواند.

«گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان در تازه‌ترین مصاحبه خود ایالت متحده آمریکا را به دلیل سیاست تجاری آن مورد انتقاد قرار داد و گفت: آلمان تحمل نمی کند که مانند یک کشور اشغال شده رفتار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،وی گفت:وقتی به اقدامات سفیر آمریکا در آلمان نگاه می‎کنم، این حس به من دست می‎دهد که او به خودش بیشتر مانند یک افسر اشغالگر نگاه می‌کند تا اینکه سفیر ایالات متحده در یک دولت مستقل باشد.

صدر اعظم سابق آلمان از سیاستمداران این کشور خواست که به دنبال همپیمانانی با منافع یکسان باشند و نام چین را برد که متاثر از محدودیت‌های تجاری آمریکا قرار گرفته است. وی افزود: کسانی که متاثر از اختلافات آمریکا هستند، باید به سمت یکدیگر حرکت کنند و این موضوع اجتناب ناپذیر است. ما نمی‌توانیم همگام با جنگ تجاری آمریکا علیه چین بازی کنیم؛ اما باید با اراده بر روی منافع صادراتی خود در بازار چین فشار بیاوریم.

«گرهارد شرودر» نسبت به جلوگیری دولت آلمان از سرمایه‌گذاران چینی هشدار داد. وی مدعی شد که مرز همکاری بواسط صنعت دفاعی علامت گذاری می‌شود. بر پایه این گزارش، جنگ تعرفه‌ای در ماه مارس به دنبال اعلام تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی رییس‌جمهور ترامپ بالا گرفت و بعداز آن هم در ماه ژوئن تعرفه‌های جدید اعلام شد و اتحادیه اروپا هم در پاسخ به اقدامات ترامپ در حدود ۱۸۰ نوع از کالاهای وارداتی آمریکایی را مشمول تعرفه اضافی کرد.

منبع:گلوبال تودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.