کد مطلب: ۵۷۴۹۳۵

کاهش سقف واردات کالای مسافری

کاهش سقف واردات کالای مسافری

سقف واردات کالای همراه مسافر به مناطق آزاد در سال جاری، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیرو ارجاع نامه شماره ۶۰/۴۸۳۵۳ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شناسه (۹۳۳۹۳۴۹) دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت مبنی بر ابقا اقلام کالای همراه مسافر سال ۱۳۹۹ مناطق آزاد برای سال ۱۴۰۰، به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۲۴۵۳۱ مورخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ دفتر یاد شده با ضمائم همراه در خصوص ۱۵۰ قلم کالای مسافری متمم ارسال و اعلام می‌شود، جلسه کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار و ضمن ویرایش فهرست کالای مجاز تحت این عنوان، سقف واردات کالای همراه مسافر به مناطق آزاد در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافت.

شایان ذکر است طی دو فقره نامه ابلاغی فوق‌الذکر، مجموعاً تعداد ۹۵۰ قلم کالا تحت رویه کالای همراه مسافر مناطق آزاد قابل ورود خواهد بود ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

14595544 220

منطقه آزاد چیست؟

منطقه آزاد، محدوده معینی از یک کشور است که در آن برخی از مقررات عمومی کشور نظیر مقررات تجاری و مالیاتی، ملغی و یا تسهیل می‌شوند و همچنین این مناطق از امتیازات و ویژگی‌هایی نسبت به سایر نقاط کشور (موسوم به سرزمین اصلی) برخوردارند. به عنوان مثال معمولا در مناطق آزاد می‌توان کالاها را بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به این مناطق وارد و یا از آن خارج کرد.

تعریف منطقه آزاد در واژه­‌نامه سازمان جهانی گمرک عبارت است از: بخشی از قلمرو گمرکی یک طرف متعاهد است که کالای عرضه شده به طور کلی تا آنجا که به حقوق ورودی و عوارض مربوط می­‌شود، به عنوان کالای خارج از این قلمرو محسوب می­‌شود.

ممکن است بین مناطق آزاد تجاری و صنعتی تمایزی باشد. در مناطق آزاد تجاری، کالاها تا زمان طرح درخواست جدید پذیرفته می­‌شوند و پردازش یا تولید معمولاً ممنوع است. کالاهایی که در مناطق آزاد صنعتی پذیرفته می­‌شوند ممکن است در معرض عملیات پردازش مجاز قرار گیرند ( دانشنامه مناطق آزاد ).

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.