کد مطلب: ۴۳۸۲۷۲

سقوط قیمت نفت به ۲۸ دلار / طلای سیاه به کمترین سطح از چهار سال گذشته رسید

سقوط قیمت نفت به 28 دلار / طلای سیاه به کمترین سطح از چهار سال گذشته رسید

علی‌رغم تزریق تریلیون‌ها دلار به بازارهای مالی در کشورهای ثروتمند، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا به کانال 28 دلار بازگشت. این کمترین قیمت نفت از ابتدای سال 2016 تاکنون محسوب می‌شود.

در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها از افت چشمگیر تقاضا، به کمترین سطح از چهار سال گذشته رسید.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت ، امروز با قیمت 28.40 دلار معامله شد. در ساعات ابتدایی اما نفت برنت تا 28.40 دلار هم کاهش یافت.

در عین حال، نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت به 26.92 دلار رسید.

روز گذشته هم طلای سیاه با افت بیش از چهار درصد مواجه شده بود. در هفته‌های اخیر، تحت تاثیر نگرانی‎ها از شیوع ویروس کرونا که افت تقاضا را به‌دنبال داشته، بهای نفت روند نزولی را تجربه کرده است.

در عین حال، جنگ نفتی عربستان سعودی در واکنش به مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش، به این نگرانی‌ها دامن زده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از ایالات متحده، افت ذخایر نفت خام و بنزین در این کشور موجب رشد 0.3 درصدی قیمت‌ها در ساعات میانی معاملات روز چهارشنبه شد. با این حال چشم‌انداز کلی از تقاضا به دلیل جنگ قیمت و وحشت سرمایه‌گذاران چندان مثبت نیست.

سقوط قیمت نفت به کانال 28 دلار در حالی رخ می‌دهد که ثروتمندترین کشورهای جهان با هدف حمایت از اقتصاد کشورهایشان تریلیون‌ها دلار به بازارهای مالی تزریق کرده‌اند و محدودیت‌هایی برای مقابله با گسترش ویروس در نظر گرفته‌اند؛ اقداماتی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است.

بر اساس گزارش‌ها ویروس کرونا تا امروز (18 مارس 2020) بیش از 191 هزار نفر را آلوده کرده و هفت هزار و 861 نفر قربانی آن بوده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.