کد مطلب: ۶۳۹۴۱۳

سقوط هواپیما بوئینگ با ۱۳۲ سرنشین

افت سهام بوئینگ با سقوط یک هواپیما در چین

افت سهام بوئینگ با سقوط یک هواپیما در چین

سهام هواپیماسازی بوئینگ آمریکا و تامین کنندگان منابع آن روز دوشنبه پس ازسقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ در کوه‌های جنوب چین افت کرد. این هواپیما که متعلق به هواپیمایی چین شرقی بود ۱۳۲ سرنشین داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام هواپیماسازی بوئینگ آمریکا و تامین کنندگان منابع آن روز دوشنبه پس از سقوط هواپیما بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ در کوه‌های جنوب چین افت کرد. این هواپیما که متعلق به هواپیمایی چین شرقی بود ۱۳۲ سرنشین داشت.

به نقل از رویترز ، این هواپیما پس از فرود ناگهانی از ارتفاع سقوط کرد. رسانه ها گزارش دادند که امدارسانان هیچ اثری از بازماندگان پیدا نکرده‌اند. علت سانحه هنوز مشخص نشده است. بوئینگ گفت که برای کسب اطلاعات بیشتر در حال تلاش است.

فلایت رادار ۲۴ گزارش کرد که هواپیمای سقوط کرده ۶ سال عمر داشت. فلایت رادار ۲۴ یک وبگاه اینترنتی سوئدی است که موقعیت پروازهای مسافربری را به صورت زنده و بر روی نقشه نمایش می‌دهد. این وبگاه می‌تواند در هر لحظه شتاب، بلندی، و جایگاه هواگردها را برای بینندگان نمایان سازد. پس از این حادثه رسانه‌های دولتی چین اعلام کرد که هواپیماهای ۷۳۷ خط هوایی چین شرقی به زمین نشسته‌اند. طبق اطلاعات سایت فلایت رادار ۱۰۹ هواپیما از این مدل در این خط هوایی وجود دارد.

این مدل معروف هواپیما نوع قدیمی مدل ۷۳۷ MAX است که منتظر تایید قانونی از چین، بزرگترین بازار صنعت هواپیمایی داخلی در جهان است. ظرفیت حداکثری این هواپیما ۱۸۹ نفر است و به یک موتور CFM-56 مجهز شده است. هنوز مشخص نیست که هواپیمای سقوط کرده همین موتور را داشته است یا خیر. زیرا خطوط هوایی مختاراند از دیگر تامین گنندکان موتور خریداری کنند.

سقوط بازار سهام در پی سقوط هواپیما

موتورهای CFM با همکاری دو کمپانی جنرال الکتریک و سفران فرانسه ساخته می‌شوند. سهام کمپانی جنرال الکتریک یک درصد و سهام سفران فرانسه ۳ درصد افت داشت. سهام خود شرکت بوئینگ نیز ۴٫۵ درصد و سهام خط هوایی چینی مذکور ۹ درصد افت داشت. تامین کنندگان سایر قطعات این هواپیماها نیز بین یک تا چهار درصد افت داشتند.

برخی تحلیلگران معتقدند سقوط این هواپیما نباید بر روی تاییدیه مجدد مدل MAX که به مدت سه سال پس از دو حادثه مرگبار در اندونزی و اتیوپی به سلامت به زمین نشسته است تاثیر بگذارد. اما احتمال دارد دولت چین از این فرصت برای به تعویق انداختن تاییدیه این هواپیماها استفاده کند. هر چند که احتمالا صراحتا به این موضوع اشاره نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار