کد مطلب: ۶۰۳۵۹۳

سقوط یک فروند پهپاد در کوهرنگ + فیلم

سقوط یک فروند پهپاد در کوهرنگ + فیلم

برخی از مردم محلی در شبکه‌های اجتماعی از سقوط یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از مردم محلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی از سقوط یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ خبر دادند. این شبکه‌ها اعلام کردند که مردم محلی سقوط یک فروند پهپاد را در این شهرستان مشاهده و ویدئویی از آن منتشر کرده‌اند.

این شبکه‌های محلی، فیلمی را منتشر کرده اند که یک فروند بالگرد در حال جابه‌جایی یک پهپاد در روستای میهه شهرستان کوهرنگ است.

به نقل از ایرنا یکی از مسئولان شهرستان کوهرنگ صحت این فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تایید کرده است اما از جزییات آن اظهار بی‌اطلاعی کرد. این منبع مطلع صبح یکشنبه به گفت: یک فروند پهپاد در روستای میهه از توابع شهرستان کوهرنگ سقوط کرد.

وی در عین حال افزود: تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص این پهپاد در دست نیست و اخبار کاملی اطلاع‌رسانی نشده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

یکی از مسولان شهرستان شهرکرد صحت این فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تایید کرده است اما از جزییات آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بر اساس مشاهدات محلی این پهپاد با بالگرد از ارتفاعات پایین آورده شد و پس از آن با جرثقیل از روستای میهه منتقل شده است.( باشگاه خبرنگاران جوان )

طبق اعلام شبکه خبر پهپاد پیدا شده در حوالی کوهرنگ شبیه پهپاد ایرانی سیمرغ و آمریکایی RQ-۱۷۰ است

شبکه خبر با انتشار این عکس‌ها از انتقال پهپاد سقوط کرده در حوالی روستای میهه کوهرنگ نوشته که پهپاد مذکور «پهپاد ایرانی سیمرغ و RQ-۱۷۰ امریکایی است».

همچنین آورده شده که «اساس گزارش های تائید نشده، این پهپاد ابتدا با بالگرد از ارتفاعات پایین آورده شده و سپس با کامیون تریلی از محل منتقل شده است».

علت چه بود؟

مردانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص جزییات فرود اضطراری یک پهپاد در منطقه میهه شهرستان کوهرنگ گفت: این پرنده ساعت ۱۹ روز پنج شنبه مورخ یازدهم آذرماه جاری از فرودگاه شهرکرد به سمت غرب شهرکرد به منظور بارور کردن ابرها به حرکت درآمده بود.

وی افزود: به علت شرایط نامساعد منطقه کوهرنگ و وزش شدید باد، این پهپاد در ساعت ۲۰ اقدام به باز نمودن چتر می‌کند و روز گذشته توسط کارشناسان به صورت زمینی به مبدا منتقل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چقدر همه متخص شده اند وای از این همه خود تحقیری

    • ناشناس

      من به نظرات دیگران کار ندارم اما با پهپاد نمیشه ابر بارور کرد

  • ناشناس

    سقوط نکرده فرود اضطراری بگو

  • ایرج

    این نوع پهباد با حمل نیترات نقره و تزریق آن به ابرها قادر هست ابرها را بارور کنه ….قبلا هم در ۵ نقطه از همین پهباد برای باروری ابرها استفاده کرده …دستشون درد نکنه .

  • ناشناس

    معمولا از پهپاد نظامی و در هوای طوفانی برای بارور سازی ابرها استفاده نمی کنند، دروغ هم می گویید دروغ قابل قبول بگویید.

    • ناشناس

      ببخشید که از پهبادهای اداره اتوبوسرانی استفاده نکرده بودن.
      بنظر شما که پروفسوری معمولا از چه نوع پهبادی استفاده میشه؟

  • ناشناس

    احمالاپهبادجاسوزی دشمن بوده ازراه دورزدنش

  • ۱۲۳۴

    میبینم که خداروشکر همه یه پا مهندس هوافضا هستن که نظر میدن. طرف میگه مگه این پهپاد چقدر میتونه اوج بگیره. خو لامصب این پهپاد ۷ کیلومتر میتونه اوج بگیره یعنی شما نمیدونید که ارتفاع ابر ها چقدره؟؟؟؟ به یه قله ۳۰۰۰ متری یعنی ۳ کیلومتری صعود کنید می‌بینید که ابرها زیر پاتوژن
    یوی میگه دروغ نگید. آخه مثلا چرا باید دروغ بگن. پهپاد خودی مثلا میخواسته شما رو بمباران کنه؟

  • ناشناس

    خسته نباشند دستتون بابت این کاری که میخاستیت انجام بدهید درد نکند ؟؟؟ممنون؟؟؟؟ولی ای اقایون وخانمهای محترم ؟چرا الکی نشنیده وندیده قضاوت میکنید و تهمت به هم میزنید ؟فاصله دیدن تا شنیدن 4انگشت است ….به همین سادگی هم به اعضا خانواده خودتون هم تهمت میزنید؟؟؟؟؟سرافراز باد ایران وایرانی با شرف وبادرک؟؟؟

  • محسن

    یعنی این فسقلی ابرهارو بارور میکنه؟
    چراهیچوقت نشون نمیدن ملت اگاهی پیداکنن که همچون روزی بدونیم چی واقعیته و چی شایعست،سایتهاهم کلا یک خط نوشته رو از بالای صفحه تا پایین صفحه تکرار میکنن که بگن تیتر زدیم.کلا معلوم نیست چی نوشتن فقط یه حرفو چندبار تکرار کردن تهشم خودمون باید حدس بزنیم

  • ناشناس

    این هلیکوپتره یا پهباد؟!

  • پریا

    منم از همین روستا هستم و پهپاد اسرائیلی رو از نزدیک دیدم