کد مطلب: ۳۲۶۴۳۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

کدام صنایع بورسی جذابیت بیشتری برای سهامداران دارند؟

کدام صنایع بورسی جذابیت بیشتری برای سهامداران دارند؟

سهامداران تحت تاثیر سه عامل کاهش جهانی قیمت نفت، شایعات مربوط به افزایش قمیت خودرو و خبر سود تسعیر ارز و افزایش سرمایه بانک‌ها اقدام به خریدوفروش‌های سنگین نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی در هفته پایانی آبان‌ ماه کردند. در ادامه کدام صنایع در هفته اول آذرماه بیشتر مورد اقبال سهامداران بازار سرمایه قرار می‌گیرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه هنوز میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی مشخص نشده است، پیش‌بینی می‌شد که معامله‌گران با احتیاط در بازار سرمایه رفتار کنند و حتی به سهم‌هایی که ارزندگی مناسبی نیز دارند با توجه به ابهام در شرایط عمومی بازار اقبال کمتری نشان دهد، اما سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش نگرفتند و تحت تاثیر سه عامل کاهش جهانی قیمت نفت، شایعات مربوط به افزایش قیمت خودرو و خبر سود تسعیر ارز و افزایش سرمایه بانک‌ها اقدام به خریدوفروش‌های سنگین نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی در هفته پایانی آبان‌ماه کردند. سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام صنایع در هفته اول آذرماه بیشتر مورد اقبال سهامداران قرار می‌گیرند و چه تغییری خواهد کرد؟

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در خصوص شاخص هم‌وزن و گروه‌ها و صنایع کوچک مانند انبوه‌سازی، غذایی، سیمان، کاشی، کانی‌های غیرفلزی و کاغذ همچنان خوشبین هستم، به طوری که این صنایع هفته خوب و مثبتی را پیش رو خواهند داشت و نمادهای گروه‌ انبوه‌سازی، غذایی، خودرویی و صنایع کوچک بیشتر مورد اقبال سهامداران قرار می‌گیرند، اما برای بزرگان بازار با بهبود وضعیت بازارهای جهانی و حداقل ثبات قیمت‌ها و همچنین ثبات قیمت دلار می‌توان هفته‌ای متعادل و رو به بالا را انتظار داشت.

مویدی افزود: به لحاظ تکنیکال، گروه‌های بزرگ و لیدر بازار از جمله فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در سطوح حمایتی کوتاه‌مدت خود قرار گرفته‌اند. همچنین به لحاظ زمانی در یک تراکم نسبتا مناسب قرار داریم، به شرط آنکه شاهد افت سنگین قیمت جهانی نفت نباشیم، بنابراین به نظر می‌رسد بازار تا پایان هفته نوسانات مثبتی را تجربه کند.

این معامله‌گر بازار سرمایه تصریح کرد: زمزمه‌هایی نیز در مورد اعلام نرخ قطعی قیمت خودرو به گوش می‌رسد که خودرویی‌ها با صف خرید به استقبال این خبر رفته تا شایعات و گمانه‌زنی‌ها قوت بگیرد. همچنین گروه تاثیرگذار بانکی نیز شرایط جدیدی با لیدری بانک ملت خواهد داشت، به نظر می‌رسد این بار بانک ملت در کنار صادرات به جای بانک تجارت در راس گروه قرار گیرد و به روند بازار کمک کند. نتیجه اینکه می‌توان انتظار شرایط مناسب برای هفته جاری داشت و البته مثبت شدن بازار یک عامل شتاب‌دهنده به صنایع کوچک خواهد بود.

همچنین محمد خبری‌زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هفته جاری می‌تواند هفته جالبی برای بورس باشد، زیرا گزارش‌های آبان‌ماه شرکت‌ها منتشر می‌شود و به نظر کمی از ابهامات اثر تحریم‌ها بر روی فروش و صادرات شرکت‌ها کاسته می‌شود.

این معامله‌گر بازار سرمایه تصریح کرد: معتقدم با توجه به قیمت‎های جهانی، روند فروش در بورس کالا و آمار گمرک گزارش آبان‌ماه شرکت‌ها مطلوب باشد و پیش‌بینی می‌شود بازار تا پایان هفته جاری متعادل و کمی مثبت بوده و نمادهای گروه پتروشیمی، فولادی به همراه تک سهم‌های گروه بانکی بیشتر مورد اقبال سهامداران قرار می‌گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.