کد مطلب: ۵۷۳۸۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام عدالت رئیسی برای جاماندگان

سهام عدالت رئیسی برای جاماندگان

در بیش از یک سال گذشته بارها به جاماندگان سهام عدالت وعده داده شد که سهام جدید تخصیص داده می‌شود، موضوعی که رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی اقتصاد روی اجرایی شدن آن تاکید دارند. چه کسانی سهام عدالت می‌گیرند. جاماندگان چه کسانی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته مجلس در حال بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت رئیسی است. ابراهیم رئیسی نیز دیروز در خانه ملت به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

او برنامه‌های خود را در پنج محور اصلی تقسیم‌بندی کرده که این شرح است: ۱- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ۲- تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، ۳- اقتصاد مقاومتی، ۴- تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، ۵- توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام.

از زمانی که رئبسی به طور رسمی برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده تاکنون که وزرا برای رای اعتماد به مجلس رفته‌اند، ابراهیم رئیسی بارها در اظهارات خود روی بهبود معیشت خانوارها تاکید کرده است.

یکی از طرح‌های معیشتی که خانواراهای کمتر برخوردار نسبت آن معترض هستند و در بیش از یک سال اخیر مسئولان دولت دوازدهم بارها وعده داده‌اند، سهام عدالت است.

توزیع سهام عدالت بین مردم در سال‎‌‌ها قبل به نحوی بوده که حتی خود مسئولان نیز به نبود عدالت در توزیع سهام عدالت اعتراف کرده‌اند و گفته‌اند که حتی چند میلیون نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز سهام عدالت ندارند.

حالا دولت رئیسی روی این خواسته مردم تاکید دارد. احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه بررسی صلاحیت خود که امروز برگزار شد چندین بار روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید کرد. او همچنین گفت که قرار است عرضه اولیه‌ها زیاد شود.

در جریان بررسی لایحه بودجه در سال گذشته نیز موضوع سهامدار شدن هفت میلیون نفر مطرح شد.

براساس آمارها حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۴ میلیون نفری کشور سهام عدالت دارند. با توجه به تورم افسار گسیخه و شیب تند افزایش قیمت کالاها و خدمات طی سال‌های اخیر و انتظارات تورمی که برای آینده وجود دارد، به نظر می‌رسد این که بیش از ۳۰ میلیون نفر باقی مانده خواستار سهام عدالت باشند خواسته به جایی است.

مجلس هم در سال گذشته بارها روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید داشت. از اظهارات مسئولان اینطور برمی‌آید که ه هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کوشکی

    سلام من فرزندم سهام عدالت نمیگیرد چون 11سال دارد ثبت نام نشده

    • ناشناس

      سلام من یک خانواده 7نفر هستیم ولی هنوز سام عدالت نداریم

  • ناشناس

    باسلام واحترام خسته نباشید. من یکفردفقیر هستم دارای5فرزند م ازنظر مالی هم هچی ندارم خودم هم یک فرد فقیرومریض هستم نه سام عدالت دارم ونه وام مسکن ندادنم ونه کمیته ای هستم ونه بهزیستی 2دختردم بخت هم دارم ولی الان چیزی ندارم جهیزیه براشون تهیه کنم وسلام

  • ناشناس

    سلام،منم سهام عدالت نیاز دارم

  • ناشناس

    باسلام میخاستم بگم که من یک کارگر ساده هستم شغل ثابتی ندارم نه ماشین نه خانه وملک هیچی ندارم.تنهابایه دخترده ساله زندگی میکنم ازاین دولت فقط یه یارانه رودارم سهام عدالت هنوزبه من داده نشده واقعا زندگی خیلی برامون سخت شده نه کمکی نه وامی نه ملکی هیچی

  • عباس معظمی

    سلام به دولت وطن پرست و مردم دوست که مشکلات مردم رابه خوبی میداند ومن یک کارگر ساده دارای سه فرزند سالهاست که به وعده ای آقای پورابراهیمی کمر همت بسته بودیم که به عدالت مان برسیم اما میسر نشد حال ازجنابعالی محترم وقت تقاظ داریم که ماهم به عدالت بقیه مردم ملحق شویم ممنون از زحمات جنابعالی

  • ناشناس

    عدالتی در این مورد رعایت نشده هام عدالت

  • رضا

    اسمش رو سهام عدالت گذاشتند ، و تنها چیزی که در دادن این سهام به مردم رعایت نشد عدالت بود و بس ، من با ۵۰ سال سن و بی کار و بدون داشتن حتی یک سانت زمین و نداشتن هیچگونه خودروی و بدون هیچ گونه حساب بانکی از نظر سازمان واگذاری سهام عدالت غنی و بی نیاز شناخته شدم و بهم سهام عدالت تعلق نگرفت اما با بی عدالتی تمام افرادی رو می شناسم که میلیاردر هستند و سهام عدالت بهشون تعلق گرفت اونم سهام یک میلیون تومنی !! جناب آقای رییس‌جمهور با دادن سهام عدالت یک میلیونی که البته در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت داره سبدش، به افرادی که واقعا نیازمند هستند نشون بدید که حامی افراد محروم و مستضعف جامعه هستید ، انشاالله که این چنین خواهد شد و ما دعا گوی شما خواهیم بود

  • ناشناس

    چرامن سهام عدالت را۶۰درصدفروختم ولی تاکنون هیچ پولی دریافت نکرده ام

  • ناشناس

    آقا من الان یه ساله سهاممو فردوختم سی درصد دومو پولی دریافت نکردم سی درصد اولم کامل دریافت نکردم توروخدا یکاری کنید من الان به پولم نیاز دارم لطفا ۲۲سالمه و شدیدا نیازمند پولم خواهش میکنم یکاری کنید برا سهام ما

  • جعفری

    باسلام بنده یک خانم بی سرپرست هستم ویک دختر دم بخت چطورجهیزیه دخترموباحقوق۳۶۰۰تهیه کنم هر روزاجناس بهم سبقت میگیرن ماشاالله چیکارکنیم لطفا پیگیری کنید یاحقوق مستمربگیران تامین اجتماعی رواضاف کنیدث