کد مطلب: ۵۶۵۳۴۹

سهمیه بنزین مرداد کی واریز می‌شود؟/ زمان واریز یارانه معیشتی بنزین

سهمیه بنزین مرداد کی واریز می‌شود؟/ زمان واریز یارانه معیشتی بنزین

دولت سهمیه بنزین هر ماه را در ساعت صفر نخستین روز آن ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌‌کند؛ بر این اساس سهمیه بنزین مرداد ۱۴۰۰، امشب به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این سهمیه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود و تغییری نیز در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت ایجاد نشده است.

سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

سهمیه‌بندی بنزین در کشور از ۲۴ آبان سال ۹۸ با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش فرصت‌های صادراتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دوباره آغاز شد.

بر اساس سهمیه‌بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه‌ای، یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد سه‌هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت بنزین سوپر نیز سه‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

امشب بیست و دومین سهمیه بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت واریز می‌شود ( ایرنا ).

یارانه معیشتی بنزین کی واریز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در مرداد، چهار پرداختی به حساب مشمولان واریز می‌شود که دو یارانه نقدی و معیشتی را دولت و دو مورد دیگر را صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند.

طبق روال ماه‌های قبل، یارانه معیشتی بنزین در روز ۱۰ مرداد به حساب مشمولان واریز می‌شود. در این ماه نیز حدود ۶۰ میلیون نفر، بیست و یکمین مرحله یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

حدود هفت میلیون خانوار در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که در این ماه، هشتمین قسط آن از یارانه کسر می‌شود.

با توجه به این که قرار است مراسم تحلیف در روز ۱۴ مرداد انجام شود احتمالا آخرین یارانه‌ای که در دولت روحانی به حساب مردم واریز می‌شود همین یارانه معیشتی باشد. همچنین اولین یارانه واریزی در دولت ابراهیم رئیسی یارانه نقدی است.

یارانه نقدی، حقوق بازنشستگان و وام بازنشستگان دیگر پرداختی‌های این ماه هستند.

مطالعه گزارش کامل واریزی های مرداد پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیکان وانت

    جان خودتون.مارا به جای خود بگذارید
    سهمیه پیکان وانت هارو بیشتر کنید والا ۶۰۰تا آزاد میزنیم نمیصرفه
    بخاطر خدا یه کاری بکنید

  • ناشناس

    نه معیشتی زیاد میشه نه یارانه .اگه قرار باشه زیادش کنند پس کی اختلاس کنه یه فیلم دیدم از جلسه دا دگاه یکی از مداحان شریف امام حسین نمیدونید وقتی میخوند اباصالح کربلا رفتی سامرا رفتی کاظمین رفتی باچه سوزواهی میخوند وگریه از مردم میگرفت اقای فقط کاری که نکرده بود برج میلاد وازادی را نخریده بود از بانک خون وام نگرفته بود یک صدو خورده ای میایارد از یه بانک ویکصدوچند میلیارد از بانک اقتصاد نوین وتجارت ومسکن وام گرفته بود چند تا ویلا تو فرشته تهران چند تا خونه وویلا در جاهای محتلف خریده بود فقط یه موتورش اندازه ۱۰تا پراید ۱۰۰ میلیونی قیمت داشت وخیلی چیزهای دیگه تا اینا باشند وجیباشون که اندازه وشعت همه ایرانه پرنشه چه توقع داریم که۴۵ تومان یارانه ما زیاد بشه نمیدونم دادگاههایی که اینها را محاکمه میکنند

  • ناشناس

    باسلام برای یارانه معیشتی به کجامراجعه کنیم مرسی ضمنا زن خودسرپرست با2فرزنددخترومستاجرمیباشم بااتشکر

    • ناشناس

      دفتر قضایی، یا پلیس بعلاوه۱۰

  • علی

    ایناحقیقته تهمت وافترا کجابوده بروبابا

  • ناشناس

    والا من که یه زن تنهام و هیچ حامی ندارم دو ماهی هستش که از یارانه و معیشتی هیچ خبری نیست،فقط میتونم بگم که ایشالا خدا ازشون نگذره

    • ناشناس

      برید خودتونو سر کار بزارید با این یارانه دادنتون اگه کشورو اینطور اداره کنن یه گاو هم میتونه اداره کنه

  • ناشناس

    یارانه نفری پنجاه تومنه پول دوکیلوبرنج برای یه وعده خانواده توروخدا ما مردم چقدر بدبختیم ای کاش مسولین کمی قضاوت کنن بحال ما که درفقریم بخدا بچه هامون آرزومیوه دارن آرزومرغ دارن

  • ناشناس

    بهترین خبری که درماه گفته میشه همین خبرهای واریزی مرسی ازشماها زحمت میکشید

  • ناشناس

    خدا جای حق نشته خودش جواب این همه حق و ناحق و بده امین

  • سعید

    سهمیه اعتباری مرداد ماه و شهریور ماه هزار و چهارصد وانت بارها کی واریز میشه؟

  • میلیاردر

    باسلام چرا پول بنزین وانت بارها در مردادماه راواریز نمیکنید یه ماه واریز میشه یه ماه واریز نمیشه مثل یارانه یه روز از ماه را مشخص کنید که راننده ها بدونن کی واریز میشه به خدا از ما راننده ها بدبخت و بیچاره تر پیدا نکردید چشمتان به اون دو ریال پولی که میدین باباجان 300لیتر را کردین 110 لیتر قرار شد پول بهمون بدید والا همون مبلغ را ما 500 میزاریم روش بنزین ازاد میزنیم اگه نمیتونید مبلغ را پر کنید همون 300تا بنزین خودمون را بدید اخه یه خاکی تو سرمون میکنیم اون دنیا را هم برای خودتون داشته باشید آقایون مسولین پیگیری کنید