کد مطلب: ۵۷۷۵۹۹

سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم تحت شبکه می‌باشد، بپردازیم. تمامی مجموعه‌ها جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی آن دارند، نیاز به سویچ شبکه جهت برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها و سیستم‌های مجموعه دارند.

در اینجا در نظر داریم به معرفی سوئیچ شبکه بپردازیم که این محصول چیست و چه کارایی دارد همچنین در نظر گرفتیم به معرفی انواع سوئیچ شبکه بپردازیم با ما همراه باشید. سوئیچ شبکه که امروزه یک بحث اساسی هنگام راه اندازی و برنامه‌ریزی سیستم‌ها در مجموعه‌های تازه تاسیس می‌باشد و به عبارتی می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم تحت شبکه می‌باشد، بپردازیم. تمامی مجموعه‌ها جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی آن دارند، نیاز به سویچ شبکه جهت برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها و سیستم‌های مجموعه دارند.

امروزه باتوجه به اینکه تمامی سیستم‌ها و مجموعه‌ها نیاز به تحت شبکه شدن و یکپارچگی دارند، نیاز به سوئیچ شبکه یک امر واجب و لازم می‌باشد، زیرا بدون استفاده از سوئیچ شبکه ، ارتباط میان سیستم‌ها برقرار نشده و هیچ هدایت کننده‌ای در مجموعه وجود نخواهد داشت که اطلاعات را به راحتی در میان دستگاه‌ها رد و بدل کرد.

به طور کلی می‌توان گفت، سوئیچ شبکه با اتصال دستگاه‌های درون شبکه، بسته‌های داده را از یک سیستم به سایر دستگاه‌ها ارسال کرده و میان سیستم‌ها، ارتباط یکپارچه برقرار می‌نماید. سوئیچ شبکه به لحاظ سخت افزاری، یک سخت افزار بسیار کوچک است که ارتباطات ایجاد شده ما بین چندین دستگاه و وسیله‌­ی ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز مینماید.

سوییچ شبکه که ارتباطات را بین چندین دستگاه متصل در یک شبکه محلی (LAN) را برقرار می کند، سال‌ها پیش در شبکه‌های خانگی متداول بودند که این روترهای خانگی مدرن سوئیچ‌های اترنت را به عنوان یکی از کارکردهای اصلی آنها به طور مستقیم در واحد ادغام می کنند. سوئیچ‌های شبکه با کارایی بالا هنوز هم به طور گسترده در شبکه‌های شرکت‌ها و مراکز داده استفاده می‌شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب های switching، هاب های bridge یا Mac Bridge نیز پیشنهاد می‌گردد.

چگونگی فعالیت سویچ شبکه

روش کارکرد سوئیچ شبکه که در مجموعه به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباطات میان تمامی دستگاه‌ها استفاده می‌گردد، استفاده از آدرس IP دستگاه‌ها می‌باشد. به این صورت که مدیریت مجموعه با استفاده از سیستم خود، آدرس آی پی تمام سیستم‌های مجموعه را که همگی در یک شبکه هستند، به دست آورده و با برنامه‌ریزی‌های معین، تمامی دستگاه‌ها را به یک سوئیچ متصل می‌کنند و از این رو که هر دستگاه، یک آدرس آی پی مشخصی دارد، برای دو دستگاه متفاوت، امکان برقراری ارتباط با یک آدرس آی پی نیز نمی‌باشد.

آدرس IP مجموعه‌ای از نویسه‌هایی است که مانند یک آدرس پستی عمل می‌کند و باعث می شود ارتباطات اینترنتی هدایت شده، از یک دستگاه به دستگاهی دیگر برسد. آدرس‌های IP اغلب تغییر می‌کنند و معمولاً هنگامی که اتصال جدیدی با یک شبکه ایجاد می‌شود، دستگاه جدید، آدرس آی پی جدیدی می‌گیرد که می‌تواند به صورت اتوماتیک و از قبل برنامه‌ریزی شده باشد، به این صورت که از قبل در سیستم تعریف کنیم از یک عدد مشخص تا عددی دیگر به دستگاه‌ها آی پی دهد و یا به صورت دستی، همان موقع صورت گیرد.

آدرس‌های IP در سراسر جهان در لایه ۳ استفاده می‌گردند و این بدین معنی می‌باشد که رایانه‌ها و دستگاه‌های سراسر دنیا از آدرس‌های IP برای ارسال و دریافت داده‌ها و به طور کلی برای ادامه فعالیت خود، صرف نظر از اینکه به کدام شبکه متصل هستند، استفاده می‌نمایند و تمامی اطلاعات منتقل شده، آدرس IP مبدا و مقصد خود را در سرصفحه قرار می‌دهند، همانطور که یک نامه دارای آدرس مقصد و آدرس بازگشت است.

علاوه بر بحث آدرس آی پی که در شناخت و برنامه‌ریزی سیستم‌ها حائز اهمیت میباشد، تمامی دستگاه‌های واسط اتصال به شبکه، دارای یک آدرس فیزیکی با نام مک (MAC address) نیز هستند که این عدد به صورت سخت‌افزاری در کارت واسط شبکه در کارخانه حک شده‌ است. تفاوت اصلی آدرس مک با آدرس آی پی در این است که آدرس مک یک آدرس فیزیکی از پیش مشخص شده بر روی کارت واسط شبکه است ولی آدرس آی پی یک آدرس مجازی است که در لایه نرم‌افزاری شبکه تعیین می‌گردد و ما با استفاده از مک آدرس هر دستگاه می‌توانیم اتصال سوئیچ به دستگاه را انجام داده و چک نماییم.

انواع سوئیچ شبکه

در ابتدا شما عزیزان باید به خرید سوئیچ شبکه مناسب مجموعه خود بپردازید. امروزه سوئیچ‌ ها با تنوع و برندهای متفاوت که در بازار عرضه شده‌اند، دارای قابلیت‌های متفاوتی می‌باشند. سوییچ شبکه با سرعت‌های متفاوت ۱۰۰/۱۰ و ۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰ و همچنین بالا‌ترین سرعت ۱۰٫۰۰۰ یا همان تن گیگ متناسب برای نیازهای متفاوت کاربران ساخته شده که کاربران باید با توجه به سرعت درخواستی مجموعه خود انتخاب نمایند. کاربرانی که نیاز به سرعت بیشتری در مجموعه دارند، فقط باید از سوئیچ ‌های گیگ ساپورت یا ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ استفاده نمایند.

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب سوئیچ به چشم می‌خورد، قابلیت poe آنها می‌باشد که وظیفه اصلی این قابلیت، رساندن برق به تمامی سیستم‌ها بوده و در قیمت سوئیچ ‌ها نیز تاثیرگذار می‌باشند. این سوئیچ‌های poe با استفاده از فن‌آوری Power over Ethernet و با بکار‌گیری قابلیت برق‌رسانی به کل شبکه، کاربران را از استفاده از آداپتور بی نیاز می‌کند که این امر برای کاربران بسیار خوشایند بوده و بیشتر افراد به خرید سوئیچ‌های پی او ای مشتاق می‌باشند زیرا موجب راحتی کاربران هنگام جابجایی و مرتب‌سازی مجموعه می‌گردد. در حال حاضر انواع مختلفی از سوئیچ‌های شبکه PoE دار در بازار موجود هستند که بر اساس تعداد پورت، به ۸پورت، ۱۲پورت، ۲۴ پورت و ۴۸ پورت تقسیم می‌شوند.

سوئیچ‌ها در دو نوع مدیریتی و غیر مدیریتی نیز موجود می‌باشند. انواع سوئیچ شبکه قادر به پشتیبانی از تقریباً همه‌گونه دستگاه‌ها و وسیله­‌های ارتباطی می‌باشند. بطوری که برای دستگاه‌های اترنتی، قادر به تأمین‌سازی چهار یا هشت کانکشن هستند؛ حال آنکه سوئیچ‌ هایی که در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می توانند ۳۲ تا ۱۲۸ کانکشن را پشتیبانی نمایند. سوئیچ@های شبکه معمولی مانند سوییچ‌ هایی که در روتر کاربران خانگی هستند، بجز مورد اتصال به برق، نیاز به هیچ‌گونه پیکربندی خاصی ندارند. در رابطه با بحث انواع سوئیچ شبکه ، سوئیچ‌های مدیریتی که سوئیچ‌های گران‌قیمت‌‌تری هستند که استفادۀ شرکتی دارند و می‌توانند قابلیت‌های به مراتب سطح بالاتری به کاربران ارائه کنند و همچنین از قابلیت کنترل و مدیریت گسترده‌ای برخورد دارند.

از جمله قابلیت‌های انواع سوئیچ شبکه مدیریتی می‌توان به SNMP monitoring ،link aggregation و QoS اشاره کرد و همچنین این سوئیچ‌های مدیریتی که در میان کاربران با مجموعه‌های گسترده، محبوبیت دارند، بر مبنای کنترل پذیری و از طریق واسط‌های خط فرمانی به سبک یونیکس ساخته می‌شوند. در این میان سوئیچ غیر مدیریتی نیز در میان کاربران با شبکه‌های کوچک رواج دارد، از جمله سوئیچ های هستند که به پیکربندی نیازی ندارند و بعد از وصل و روشن شدن، شروع به فعالیت می کنند و با هزینه کمتری در شبکه‌های کوچک یا در گروه های کاری موقت که به شبکه‌های بزرگتر وصل می‌شوند، بکار می‌روند. این سوئیچ‌ها به ابزارهای اترنتی مانند PC یا پرینتر شبکه اجازه می‌دهند که اتصال به شبکه و رد و بدل کردن اطلاعات به محلی که لازم است مقدور شود و همچنین روی دسکتاپ یا در رک جای‌گذاری شوند.

تفاوت بین سوئیچ و روتر چیست؟

در ادامه‌ی پاسخ به این سوال که سوییچ شبکه چیست به توضیح در خصوص تفاوت بین سوییچ شبکه و روتر می‌پردازیم. روترها مسیرهایی را برای بسته‌های داده انتخاب می‌کنند تا از شبکه عبور کرده و به مقصد برسند. روترها این کار را با اتصال به شبکه‌های مختلف و انتقال داده‌ها از شبکه به شبکه انجام می‌دهند - شامل LAN ها، شبکه‌های گسترده (WAN) یا سیستم‌های خودمختار، که شبکه‌های بزرگی هستند و اینترنت را تشکیل می‌دهند. در عمل، این بدان معناست که روترها برای اتصال به اینترنت ضروری هستند، در حالی که سوییچ شبکه فقط برای اتصال دستگاه‌ها استفاده می‌شود. خانه‌ها و دفاتر کوچک برای دسترسی به اینترنت به روتر احتیاج دارند، اما اکثر آنها نیازی به سوئیچ شبکه ندارند، مگر اینکه به مقدار زیادی پورت اترنت* نیاز داشته باشند. با این حال، دفاتر، شبکه‌ها و مراکز داده بزرگ با ده‌ها یا صدها رایانه معمولاً به سوئیچ نیاز دارند. اترنت یک پروتکل لایه ۲ برای ارسال داده بین دستگاه‌ها است. بر خلاف WiFi، اترنت نیاز به اتصال فیزیکی از طریق کابل اترنت دارد.

2wsdc 1

سوئیچ‌های شبکه به آدرس MAC اشاره می کنند تا ترافیک اینترنت را به دستگاه‌های مناسب ارسال کنند، نه آدرس‌های IP. هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود دارای آدرس IP است. آدرس IP مجموعه‌ای از نویسه‌های الفبایی است، مانند ۱۹۲٫۰٫۲٫۲۵۵ یا ۲۰۰۱: ۰db8: 85a3: 0000: 0000: 8a2e: 0370: 7334. آدرس‌های IP مانند یک آدرس پستی عمل می‌کنند و باعث می‌شود ارتباطات اینترنتی هدایت شده به آن آدرس به آن دستگاه برسد. آدرس‌های IP اغلب تغییر می‌کنند از آنجا که تعداد محدودی آدرس IPv4 وجود دارد، معمولاً هنگامی که اتصال جدیدی با یک شبکه ایجاد می‌شود، دستگاه‌های جدید به آنها آدرس جدید داده می شود. آدرس‌های IP در لایه ۳ استفاده می‌شود، به این معنی که رایانه‌ها و دستگاه‌های سراسر اینترنت از آدرس‌های IP برای ارسال و دریافت داده‌ها، صرف نظر از اینکه به کدام شبکه متصل هستند، استفاده می‌کنند. همه بسته‌های IP آدرس IP و مقصد خود را در سرصفحه خود قرار می دهند، همانطور که یک نامه دارای آدرس مقصد و آدرس بازگشت است. در مقابل، آدرس MAC یک شناسه دائمی برای هر قطعه سخت افزار است، تا حدودی مانند یک شماره سریال. برخلاف آدرس‌های IP، آدرس‌های MAC تغییر نمی‌کنند. آدرس‌های MAC در لایه ۲ استفاده می‌شود، نه لایه ۳ - این بدان معناست که در سرفصل‌های بسته IP وجود ندارد. به عبارت دیگر، آدرس‌های MAC بخشی از ترافیک اینترنت نیستند. آنها فقط در یک شبکه معین استفاده می‌شوند.

سوئیچ شبکه کی دی تی

در میان برندهایی که در حال حاضر به تولید انواع سوئیچ شبکه می‌پردازند، سوئیچ‌های شبکه کی دی تی ، در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و دارای برترین و به‌روزترین فناوری طراحی و ساخت می‌باشد که در طراحی آن از پردازشگرهای Realtek تایوان تواما شده با چیپست‌های Marvell برای پورت‌های SFP استفاده شده است. پورت‌های فیزیکی شبکه در این سوییچ با روکشی از طلا به ضخامت ۵۰ میکرون پوشیده شده است و در برابر رطوبت و سولفاته شدن بسیار مقاوم می‌باشد، همچنین دارای ال‌ای‌دی‌های نمایشگر بر روی خود می‌باشند و به همراه ترانسفورمرهای ایزولاسیون پورت‌ها از برند Trxcom تهیه می‌گردد که عموما به جز سوییچ‌های رده بالای دنیا، در محصولات سایر کمپانی‌ها از این قطعات استفاده نمی‌گردد و عملا این قطعات اختلاف بسیار زیادی در بهای تمام شده این محصول ایجاد می‌کند.

3wedfv

انواع سوئیچ شبکه کی دی تی با ۳۰ وات توان خروجی از هر پورت آن کنترل شده و همچنین قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صددرصد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد. این سوئیچ‌ها برای استفاده تمام دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست‌های (powered Device) PD استاندارد می‌باشد، قابل استفاده است. همچنین این محصولات دارای پورت Uplink به صورت RG45 می‌باشد که با تمام ماژول‌های موجود در ایران سازگار است. انواع سوئیچ شبکه کی دی تی ، با استفاده از یک پاور داخلی با فریم آلومینیومی ۳ میلمیتری دارای سیستم محافظت در برابر گرمای بیش از حد، اتصال کوتاه و افزایش ولتاژ ناگهانی با استفاده از تکنولوژی Forward تغذیه می‌گردد که بالاترین کیفیت ممکنه را داشته و با کمترین حرارت تولیدی در حد ۴۵ درجه سانتیگراد فعالیت می‌کند و با اتصال کامل با خمیر سیلیکونی به بدنه دستگاه دائما گرمای تولیدی را در سراسر بدنه تخلیه می‌کند. ولی معمولا سوییچ ‌های دیگر از پاور ماژول‌های فریم لس استفاده می‌کنند که در مورد دفع گرما موفق نبوده، نمی‌توانند گرما را در بدنه به خوبی جاری کنند و بر اثر دامپ گرما در خود خازن‌های آسیب‌پذیرتری را با گذر زمان خواهند داشت و سریعتر نیازمند سرویس می‌باشند.

معرفی محصولات سوئیچ شبکه کی دی تی

انواع سوئیچ شبکه کی دی تی با پوشش ۳۵ میکرون طلا می‌باشد که علارقم جذب عالی خمیر قلع در زمان مونتاژ و عدم احتمال لحیم سردی در برد می‌تواند در برابر سولفاته شدن در اماکن مرطوب مقاومت کامل داشته باشد و کاملا در آینده تعمیر پذیر باشد، ضمن اینکه این برد از قسمت تحتانی چیپست‌ها نیز به بدنه کیس به وسیله سیلیکون پدها جهت انتقال حرارت متصل است. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی چند سوئیچ شبکه پرفروش از برند کی دی تی بپردازیم، با ما همراه باشید.

  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0401H2: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0401H2 تولید شده در نسل دوم از سوئیچ‌های PoE کمپانی کی دی تی می‌باشد و دارای ۱ پورت UPLINK RJ45 10/100 و ۴ پورت POE 10/100، قابلیت ارسال برق و دیتا با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت برروی کابل شبکه تا ۱۰۰ مترو با سرعت ۱۰۰ مگابیت برروی کابل شبکه تا ۱۵۰ متر و همچنین سازگاری با تمام استاندارد های IEEE802 و دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱-۱۰۰۰۲-۱۰۰۰۴ نیز می‌باشد.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0403H4: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0403H4 یک سوئیچ POE است که از نسل چهارم یا همان H4 این کمپانی می‌باشد که دارای ۴ پورت POE با سرعت یک گیگ بر ثانیه می‌باشد که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد و دارای ۳ پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می‌باشد.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0404H4S: سوئیچ شبکه KP-0404H4S نسل چهارم از سوئیچ‌های PoE کمپانی کی دی تی است و دارای ۴ پورتPoE با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های (powered Device) PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0801H2 : سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0801H2 دارای ۸ پورتPoE با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های (powered Device) PD استاندارد می‌باشد، قابل استفاده است. همچنین این مدل دارای ۱ پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0802H3: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0802H3 دارای ۸ پورتPoE با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد. همچنین این مدل دارای ۱ پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد. این سوئیچ شبکه دارای ۸ پورتPoE با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد، همچنین این مدل دارای ۲ پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می‌باشد.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0803H4: سوئیچ شبکه poe مدل KP-0803H4 نسل چهارم از سوئیچ‌های PoE کمپانی کی دی تی است. نسل چهارم یا همان H4 در واقع بر اساس معماری تراشه‌های پایه تجهیزات شبکه ساخته شده است و تمام پورت‌های این نسل شامل Uplink ها و PoE ها از سرعت ۱۰۰ مگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0803H4 دارای ۸ پورت PoE با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می‌دهد.
  • سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0804H4S: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0804H4S دارای ۸ پورتPoE با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن ۳۰ وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های (powered Device) PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است. همچنین این مدل دارای ۲ پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می‌باشد و همزمان به صورت کاملا مجزا از ۲ پورت Uplink به صورت SFP با سرعت ۱٫۲۵ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد که با تمام ماژول‌های موجود در ایران سازگار است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص سوئیچ شبکه امیدواریم که توانسته باشیم شما را در خصوص خرید تجهیزات ویپ راهنمایی کرده باشیم همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ایمن ارتباط و یا تماس با شماره ۴۱۵۲۵-۰۲۱ و صحبت با کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید و از فروشگاه اینترنتی ایمن ارتباط خرید خود را انجام دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.