کد مطلب: ۳۲۴۳۶۴

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

سکه ۳۵۰ هزارتومان حباب دارد/پیش‌بینی سقوط بیشتر قیمت دلار و سکه

سکه 350 هزارتومان حباب دارد/پیش‌بینی سقوط بیشتر قیمت دلار و سکه

دبیر اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: در این بازار قیمت واقعی سکه بین سه میلیون و 500 هزار تا سه میلیون و 600 هزار تومان است.درباره قیمت دلار هم پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده قیمت دلار به 11 هزار تومان برسد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، 13 روز از زمان تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران گذشته و با آن‌که انتظار می‌رفت قیمت مولفه‌های اقتصادی هچون طلا و ارز روند نزولی را طی کند اما در این روزها با افت پیاپی قیمت دلار و سکه رو به رو هستیم.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه پا به پای دلار سقوط کرد. روز پنجشنبه دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد و قیمت سکه کاهش یافت. در مجموع طی هفته قبل قیمت سکه بیش از 770 هزار تومان ارزان شد.

در همین حال دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره علت نزولی شدن قیمت سکه و دلار به تجارت‌نیوز گفت: نظارت دولت و مدیریت بانک مرکزی دو عاملی هستند که منجر به نزولی شدن قیمت دلار و سکه شده است. از سوی دیگر طی یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه و دلار نیز به‌طور چشم‌گیری کاهش یافت.

نادر بذرافشان درباره آینده قیمت طلا و ارز اظهارکرد: چنانچه این هفته نظارت دولت و مدیریت بانک مرکزی همانند هفته گذشته پابرجا بابقی بماند، قیمت طلا و ارز سقوط خواهد کرد. البته روند نزولی قیمت طلا به واکنش‌های بازارهای جهانی هم مرتبط می‌شود. در روزهای گذشته قیمت هر انس طلا حدود 10 دلار کاهش داشته است.

او تصریح کرد: در چندین ماه گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی بین یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان حباب داشت اما در حال حاضر قیمت سکه حدود 350 هزار تومان حباب دارد. یعنی در این بازار قیمت واقعی سکه بین 3 میلیون و 500 تا 3 میلیون و 600 هزار تومان است. حال پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده قیمت دلار به 11 هزار تومان برسد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مرتضی ایمانی‌راد، اقتصاددان درباره پیش‌بینی قیمت ارز، طلا، مسکن و بورس تا پایان امسال گفته است: « بعید می‌دانم شرایطی که چند روز گذشته بر بازارها حاکم بوده، بخواهد تا پایان سال ادامه داشته باشد. به نظر می‌رسد که مجددا سفته‌بازی نه در حد بسیار بالا اما در حد محدودی دوباره شروع خواهد شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که بازار طلا و ارز دوباره تا حدودی دچار التهاب شوند و بازار مسکن نیز تحرکاتی را تجربه کند. بنابراین آرامشی که اکنون وجود دارد احتمالا چندان دوام نخواهد آورد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه یک میلیون تومانی شده چهار میلیون اونوقت چجوری 350 هزارتومان حباب داره میشه نحوه محاسبه را توضیح بدید.

  • ناشناس

    دلار هم حتما با این نحوه محاسبه اصلا حباب قیمیتی نداره؟

  • ناشناس

    اقایان حباب شناس هم مثل رفقای دلال مسکن براین عقیده اند که اگر قیمت کالایی را در بازار جا بندازی همون قیمت میشه قیمت پایه