کد مطلب: ۳۵۰۰۷۷

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

بازگشت آرامش به بورس / تنوین به زودی عرضه می‌شود

بازگشت آرامش به بورس / تنوین به زودی عرضه می‌شود

امروز توفان عرضه‌های روز گذشته فروکش کرد و شاخص بورس در پایان معاملات با رشد همراه شد. در جلسه معارفه شرکت تامین سرمایه نوین با نماد تنوین، قیمت عرضه اولیه این نماد 2200 ریال اعلام شد و قرار است 700 میلیون از این سهم معادل 10 درصد سهام شرکت به زودی در بازار سهام عرضه شود.

امروز توفان عرضه‌های روز گذشته فروکش کرد و شاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشدی بیش از 600 واحد وارد کانال 158 هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 15 بهمن ماه سال 1397، حدود 192 هزار معامله به ارزش 558 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام در سطح 599 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و سیمانی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 59 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

شاخص بورس تهران در 15 بهمن 1397

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس معادن، تامین آب، برق، گاز و محصولات فلزی بوده و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه‌های انبوه‌سازی و زغال‌سنگ بودند.

شاخص بورس تهران در 15 بهمن 1397

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد، شبندر، پارسان و بفجر و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای کچاد، فارس و وغدیر بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 7.7 میلیارد تومان متعلق به بفجر و بیشترین عرضه نیز با 2.4 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس تهران در 15 بهمن 1397

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 14 واحدی در سطح 1923 واحد قرار گرفت که نماد ذوب و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

در گروه بانکی پس از بانک تجارت، بانک صادرات نیز در روز گذشته خبر افزایش سرمایه خود را منتشر کرد که باعث شد، معاملات در این گروه در دامنه مثبت انجام شود.

گروه سیمان نیز با پیشروی ستران باز هم مورد توجه قرار گرفت.

همچنین امروز جلسه معارفه شرکت تامین سرمایه نوین با نماد تنوین در هتل استقلال تهران برگزار شد. در این جلسه معارفه قیمت عرضه اولیه نماد تنوین 2200 ریال اعلام شد و قرار است 700 میلیون از این سهم معادل 10 درصد سهام شرکت به‌زودی در بازار سهام عرضه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.