کد مطلب: ۳۲۷۱۷۳

شاخص بورس ۴.۴ هزار واحد ریخت

شاخص بورس 4.4 هزار واحد ریخت

امروز (شنبه، سوم آذر ماه ۱۳۹۷) بازار سرمایه در نهایت با کاهش 4460 واحدی، شاخص کل به رقم 171 هزار واحد رسید. یک کارگزاری علت افت شاخص امروز را ریزش وحشتناک نفت عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام که در هفته گذشته با افت و خیزهای نسبی همراه بود و در نهایت روند نزولی به خود گرفت در اولین روز از هفته جاری، روند نزولی را شدت بخشید.

امروز (شنبه، سوم آذر ماه ۱۳۹۷) بازار سرمایه با شدت بیشتری مجددا روند نزولی به خود گرفت، در حالی که در نیم‌ساعت ابتدایی، جریان معاملات با کاهش بیش از 2500 واحدی همراه بود و در نهایت با کاهش 4460 واحدی، شاخص کل به رقم 171 هزار واحد رسید.

ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با 131 هزار و 177 فقزه معامله به 500 میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه همزمان با تغییرات مختلف در ، نماد‎های «فولاد، پارس، کگل، وامید، فملی، پارسان و فارس» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین ارزش معاملات فرابورس به 433 میلیارد تومان رسید و شاخص کل با کاهش 43 واحدی به 1864 واحد رسید.

یکی از کارگزاری‌ها درباره علت ریزش حدود چهار هزار واحدی شاخص بورس عنوان کرده: چشم‌انداز بازار امروز به علت ریزش وحشتناک نفت تیره‌وتار به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که باور کنیم افت قیمت نفت قابل چشم‌پوشی نیست. امروز معاملات شرکت‌های نفتی، پالایشی و پتروشیمی تیره‌وتار به نظر می‌رسد، این جو می‌تواند به گروه فلزات اساسی و معدنی نیز نفوذ کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.