کد مطلب: ۱۸۰۵۳۱

شاهزاده سعودی برای رهایی از زندان ۶ میلیون دلار باج می‌دهد

شاهزاده سعودی برای رهایی از زندان 6 میلیون دلار باج می‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند که ولیدبن طلال برای آزادی از زندان سعودی‌ها یک‌سوم از دارایی ۱۸.۶ میلیارد دلاری خود را به آن‌ها می‌دهد.

گزارش‌ منابع آگاه حاکی از آن است که ولید بن‌ طلال برای آزادی از بازداشت بن سلمان یک‌سوم از دارایی خود را به وی باج می دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وال‌استریت ژورنال؛ ولیدبن طلال، ثروتمندترین شاهزاده سعودی و یکی از پول‌دارترین افراد جهان، در ماه نوامبر توسط مقامات سعودی در قالب طرح مبارزه با فساد مالی در این کشور دستگیر شد.

دولت سعودی به شاهزاده‌ها و مقامات اسبق این کشور که اتفاقا همگی جزو سرمایه‌داران این کشور نیز بودند گفته بود که باید بخش قابل توجهی از ثروت خود را به دولت این کشور تسلیم کنند تا از بازداشت خارج شوند.

در ادامه این روند منابع آگاه اعلام کردند که ولیدبن طلال برای آزادی از زندان سعودی‌ها یک‌سوم از دارایی ۱۸.۶ میلیارد دلاری خود را به آن‌ها می‌دهد.

این اقدام سعودی‌ها می‌تواند جایگاه بن‌طلال را به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان به خطر بیندازد.

بن‌طلال ۶۲ ساله در طول مدت بازداشت خود در هتل لوکس ریتز کارلتن ریاض نگهداری می‌شد.

البته بن‌طلال در تلاش است تا از پرداخت این مبلغ که به شدت بر فعالیت‌های اقتصادی وی تاثیر خواهد گذاشت، سر باز بزند و در حال مذاکره با مقامات سعودی برای کاهش آن است.

از سوی دیگر یکی از گزینه‌های بن‌طلال این است که بخشی از سهام شرکت خود را در قبال آزادی به دولت عربستان واگذار کند.

منابع آگاه همچنین گزارش دادند بن‌طلال قصد دارد از خود دفاع کرده و شرایط سختی را پیش روی محمدبن سلمان، ولیعهد و یکی از بانفوذترین مردان در عربستان ایجاد کند. ولیدبن طلال متهم به پول‌شویی، پرداخت رشوه و اخاذی است.

درحالی خبرهای آزادی بن‌طلال منتشر شده که دیگر گزارشات حاکی از آن است که مطعب‌بن عبدالله ولیعهد پیشین عربستان با پرداخت یک میلیارد دلار به دولت عربستان آزاد شده است.

عربستان در تلاش است تا بخشی از کسری بودجه خود ناشی از هزینه‌های بالای حمله به یمن و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را با ضبط بخشی از دارایی شاهزادگان خود جبران کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.