کد مطلب: ۵۳۵۵۷۰

شرایط جدید برخورداری از بخشودگی جرایم مالیاتی

شرایط جدید برخورداری از بخشودگی جرایم مالیاتی

بر اساس بخشنامه جدید سازمان مالیاتی کشور، تسهیلات تازه‌ای برای مودیانی که مانده بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند در نظر گرفته شده‌ است.

سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، شرایط جدید بخشودگی جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام کرد. این بخشنامه به شماره ۲۶۹۴/۲۰۰ و طی ۲۳ فروردین ماه امسال ابلاغ شده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این بخشنامه، فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که مانده بدهی مالیاتی خود، طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خردادماه ۱۳۹۹، را تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ پرداخت کرده باشند، از ۷۲ درصد بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد. همچنین، پرداخت مانده بدهی برگ قطعی در این تاریخ، تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، ۷۰ درصد بخشودگی جرایم برای فعالان اقتصادی به همراه خواهد داشت.

همچنین، برای آن دسته از فعالان اقتصادی که مانده بدهی مالیاتی آنها طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱، طی مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه پرداخت شود، از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند. در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده فوق، به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود.

همچنین در بند دیگری از این بخشنامه، آمده‌است: «شرط برخورداری از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴، پرداخت بدهی مالیاتی عملکرد آن سال فارغ از زمان پرداخت است. همچنین برای سال ۱۳۹۵ به بعد، شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر پرداخت بدهی آن سال، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.

منبع: روابط عمومی اتاق تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حامد

    آخر با این تعطیلی های اصناف و مشاغل مختلف بخاطر ویروس کرونا اصناف از کدام درآمد به سازمان امور مالیاتی مالیات بدهند در ضمن خود مسولان محترم سازمان امور مالیاتی کشور باید یک شرایط معافیت برای همه گروه ها مشاغل امسال در سال جاری ایجاد کند که کمک بشود به همه اصناف کشور