کد مطلب: ۵۲۹۱۰۱

روحانی در مورد شرط بازگشت به برجام:

می‌خواهیم فضا به توافقات سال ۲۰۱۵ برگردد

می‌خواهیم فضا به توافقات سال ۲۰۱۵ برگردد

رییس جمهوری تاکید کرد: ما در واقع می خواهیم فضا و روابط به تعهدات و توافقات سال ۲۰۱۵ برگردد و همه طرف های برجام، همان قول ها و گفتارهای خود را عملیاتی کنند و هرآنچه در آن زمان توافق شده پذیرفته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، با تاکید بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای گفت: باز کردن پای رژیم صهیونیستی به عنوان یک عنصر بی ثبات کننده و تنش زا، در منطقه خلیج فارس، اقدامی خطرناک است.

روحانی افزود: حرکت دو کشور در این خصوص نشان دهنده نگاه مشترک درمورد مسائل بین المللی از جمله برجام است و همچنین امروز برای اینکه بتوانیم برجام را احیا و فعال کنیم ، همکاری دو کشور به طور قطع بسیار موثر خواهد بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: ما در واقع می خواهیم فضا و روابط به تعهدات و توافقات سال ۲۰۱۵ برگردد و همه طرف های برجام، همان قول ها و گفتارهای خود را عملیاتی کنند و هرآنچه در آن زمان توافق شده پذیرفته شود، نه حاضریم کمتر از آن را بپذیریم و نه دنبال آن هستیم که بیش از آن را بدست آوریم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به همکاری های خوب دو کشور در حوزه های سیاسی و منطقه ای، بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و همچنین تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات و پروژه های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه های نفت ، انرژی و حمل و نقل و همکاری دو کشور در حوزه هسته ای در ساخت دو نیروگاه در بوشهر و همچنین سوخت نیروگاه ها و ایزوتوپ ها، با استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی تاکید کرد.

روحانی در این دیدار با اشاره به موفقیت های روسیه در زمینه کرونا و توفیق در ساخت واکسن، تسریع در ارسال محموله های واکسن ساخت این کشور به ایران را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم تسریع در راه اندازی خط تولید مشترک واکسن در کشورمان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط مصمم بوده و اراده قوی دارند، گفت: برای توسعه همکاری های مسکو - تهران از جمله همکاری های فنی و دفاعی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

"سرگئی لاوروف" با بیان اینکه ایران و روسیه درخصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی اهداف مشترک و نزدیک دارند، به مذاکرات هسته ای اخیر در وین و تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام اشاره کرد و افزود: تنها راه حل مسئله از نظر مسکو بازگشت بی قید و شرط و کامل آمریکا به برجام با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و عمل به تعهدات از سوی این کشور است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یواش یواش دیگه باید باید بری