کد مطلب: ۶۳۶۳۱۲

شرط سفر‌های نوروزی

شرط سفر‌های نوروزی

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا (امروز ۲۱ اسفند) گفت:چون بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، تزریق اسفند ۲ دوز واکسن برای انجام سفرهای نوروزی کافی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تکلیف سفرهای نوروزی چه می‌شود؟

به نقل از خبرنگاران جوان ، سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، ستاد تزریق ۲ دز واکسن را مبنای سفرهای نوروزی قرار می‌دهد.

براساس آخرین آمار مجموعاً ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

همچنین رئیس‌جمهور دستور داد حتما بر صدور گواهی‌های عدم ابتلای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند نظارت دقیق و جدی شود و اگر نسبت به گواهی تست‌های انجام شده در خارج از کشور تردید وجود دارد، حتما در داخل کشور از افراد مشکوک مجددا تست گرفته شود.

پیش از این محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ۱۸ اسفند در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا گفت: باید کنترل لازم روی مسافرانی که از کشور‌های خارجی به داخل می‌آیند در مبادی ورودی و مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی انجام شود تا شاهد اشاعه بیماری در کشور نباشیم.

همچنین حجت‌الاسلام رئیسی در پایان این جلسه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی ضرورت برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری در شرایط غیراضطرار کرونایی گفت: برابر این مصوبه طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تخلف محسوب می‌شود.

۷ اسفند بود که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می‌شد، باید بصورت حضوری برگزار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دانشجو

    کسی که کرونا گرفته و بدنش با ویروس کرونا مبارزه کرده و ایمنی سلولی و آنتی بادی داره چرا باید دوباره واکسن بزنه؟ واکسن چه چیزی بیشتر از ابتلای طبیعی داره؟چرا همه رو مجبور به واکسن میکنن در حالی که نه جلوی ابتلا نه انتقال نه جهش و نه مرگ و میگیره.طبق مقاله علمی منتشر شده آنتی بادی ناشی از ابتلا بیشتر از یک سال در بدن میمونه چرا باید ۴ ماه ۴ ماه واکسن بزنیم.