کد مطلب: ۱۳۷۴۰۱

شماره جدید مجله تاسیان منتشر شد

شماره جدید مجله تاسیان منتشر شد

شماره جدید مجله الکترونیکی تاسیان با رویکرد ادبیات دراماتیک فارسی منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجله الکترونیکی تاسیان، نشریه‌ای الکترونیکی است که با هدف معرفى و انتشار آثار هنرمندان فعال در حوزه هنرهاى دراماتیک و تئاتر، منتشر می‌شود، جدیدترین شماره نشریه شامل نمایشنامه‌های منتشر نشده است که طی سالیان اخیر توسط گروه‌های مستقل تئاتر در ایران و جشنواره‌های بین‌المللی به روی صحنه رفته‌اند.

این مجله ادبیات دراماتیک فارسی از دی ماه 1395 به سردبیری پیام سعیدی و طراحی و صفحه‌بندی رضا بصیرزاده در شهر ادمونتون کانادا شروع به فعالیت کرده و تاکنون 2 شماره از آن منتشر شده است.

در قسمتی از پیام سردبیر که در جدیدترین شماره منتشر شده، آمده است : «ما در هر ماه و هر شماره تعدادی نمایش‌نامه را در قالب پرونده‌هایی انتشار می‌دهیم و قرعه اولین پرونده به نام «متن، اجرا؛ دَه متن اجرا شده در دهه اخیر در تئاتر ایران توسط گروه‌های تازه‌تاسیس جوان» افتاد. در طراحی مسیر مجله نو و عنوان‌های پرونده‌ها سعی بر این شده است که دست بر جاهایی گذاشته شود که کمتر به آنها پرداخته شده است و عنوان این شماره اول تاسیان دراماتیک خود گواه این نکته است.

من و باقی کارکنان این مجله، همگی از نسل نوی تئاتر ایران هستیم. نسلی که در دهه ی هشتاد خورشیدی وارد دانشکده‌های هنر شدند و همانطور که سنت تئاتر در دانشگاه‌های ایران می‌طلبد، با اندکی فاصله پس از ورود به فضای آکادمیک، کار تئاتری خود را در شاخه‌های مختلف شروع کرده‌اند و این همان نسلی است که در فاصله ی ده سال اخیر -از حدود سال هشتاد و پنج تا زمان چاپ این شماره- آرام‌آرام و رفته‌رفته خود را در محاسبات تئاتر حرفه‌ای ایران گنجانده است.»

علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور می‌توانند برای خرید اینترنتی مجله به آدرس WWW.TASIANMAGAZINE.COM مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.