کد مطلب: ۳۷۵۸۸۵

شناسایی عامل اصلی گرانی برنج

شناسایی عامل اصلی گرانی برنج

دبیر انجمن برنج ایران گفت: واسطه‌گری و دلالی عامل اصلی گرانی برنج است و دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند.

دبیر انجمن برنج ایران گفت: واسطه‌گری و دلالی عامل اصلی گرانی برنج است و دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمیل علیزاده شایق درباره دلایل افزایش قیمت برنج داخلی در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت برنج هیچ‌گونه دلیل منطقی، علمی و فنی ندارد.

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که قیمت برنج هم مانند سایر مواد غذایی همانند تخم‌مرغ، مرغ، گوشت و سایر اقلام دیگر تغییر کرده و افزایش یافته است، افزود: این یک حرف غیر منطقی است در حالی که برنج برخلاف سایر اقلام مواد غذایی در طول سال تولید نمی‌شود و برنجی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود مربوط به سال گذشته است بنابراین نباید شامل افزایش قیمت شود.

وی گفت: اگر قرار بر افزایش قیمت برنج باشد باید تا شهریور ماه منتظر ماند تا محصول کشت شده امسال عرضه شود و با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت دچار تغییر شود.

علیزاده شایق خاطرنشان کرد: بهترین نوع برنج در شهریور سال ۹۷ که به بازار عرضه شد هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود اما، اکنون چه اتفاقی افتاده که برنج سال قبل با قیمت بیش از ۲ برابر به فروش می‌رسد.

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه برنجی که اکنون با قیمت‌های زیاد به فروش می‌رسد عایدی نصیب کشاورز نمی‌کند، تصریح کرد: کشاورزان محصول خود را در همان شهریورماه به کارخانجات عرضه می‌کنند و اکنون برنجی برای عرضه ندارند.

وی ادامه داد: اتفاق جدیدی که صورت گرفته ورود کارخانه‌های شالیکوبی به عرصه تجارت برنج است، گفت: در گذشته کارخانجات پس از تبدیل شالی به برنج آن را در اختیار تجار برای فروش قرار می‌دادند اما، اکنون آن‌ها نیز با توجه به سود خوبی که وجود دارد به تجارت برنج وارد شدند که بر مشکلات بیش از پیش افزوده است.

علیزاده شایق تاکید کرد: واسطه‌گری و دلالی عامل اصلی گرانی برنج است و باید دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند.

دبیر انجمن برنج ایران درباره برخی شایعات مبنی بر پیش‌خرید برنج شمال توسط برخی تجار کشور‌های همسایه اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و برنج‌کاران شمالی به هیچ عنوان زیربار این موضوع نمی‌روند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دست شما درد نکنه که عامل گرانی را به مردم معرفی کردید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!