کد مطلب: ۴۵۴۴۳۱

مغازه‌ای خبر داد:

شکلات تا ۲۰ درصد گران می‌شود

شکلات تا ۲۰ درصد گران می‌شود

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به ارز آوری ۴۵۰ میلیون دلاری صادرات شیرینی و شکلات در سال گذشته، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های تولید، قیمت شکلات ۱۵ تا ۲۰ درصد باید افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره آخرین وضعیت بازار شکلات اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های تولید، قیمت شکلات ۱۵ تا ۲۰ درصد باید افزایش یابد.

او افزود: با توجه به آنکه بازرگانی دولتی مقداری سهمیه روغن در اختیار کارخانه‌ها قرار داده، تا حدودی مشکلات مرتفع شده است.

مغازه‌ای با اشاره به اینکه قیمت شکلات مشمول قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار نیست، بیان کرد: شکلات جز اولویت سوم برحسب عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار شکلات گفت: با گسترش ویروس کرونا، کاهش قدرت خرید و تعطیلی صنوف ۲۰ تا ۳۰ درصد افت فروش شکلات داشتیم.

او از کاهش صادرات شیرینی و شکلات خبر داد و افزود: با بسته شدن مرزهای کشور، درصورت فراهم نشدن بستر لازم چشم انداز روشنی پیش روی صادرات نیست.

مغازه‌ای با اشاره به اینکه صادرات شکلات به کندی در حال انجام است، اظهار کرد: با رفع مشکلات صادراتی پیش روی صادرکنندگان، ارز آوری قابل توجهی از حیث صادرات شیرینی و شکلات به بازارهای هدف خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان مجموع ارز آوری صادرات شیرینی و شکلات سال گذشته را ۴۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال گذشته صادرات شکلات به سبب شیوع مسئله کرونا نسبت به سال ماقبل خود کاهش یافت که امیدواریم با رفع چالش‌های پیش رو، امسال صادرات رونق یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.