کد مطلب: ۵۲۳۹۶۹

صادرات نفت از خلیج فارس و دریای عمان از امسال

صادرات نفت از خلیج فارس و دریای عمان از امسال

رئیس جمهور گفت: دولت دو طرح مهم و بزرگ دارد. یک طرح انتقال نفت از گوره به جاسک است که برای این کار ۱۰۰۰ کیلومتر لوله کشی انجام می‌شود و بخش بزرگی از صادرات نفت کشور را از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌‎کنند. در تاریخ ایران اولین بار است که چنین طرحی افتتاح می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های مناطق آزاد با اشاره به اینکه در سال ۹۹ طرح‌های مهمی از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و طرح‌های آبی و خاکی افتتاح شد اظهار کرد: دولت دو طرح مهم و بزرگ دیگر دارد. یک طرح انتقال نفت از گوره به جاسک است که برای این کار ۱۰۰۰ کیلومتر لوله کشی انجام می‌شود و بخش بزرگی از صادرات نفت کشور را از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌‎کنند. در تاریخ ایران اولین بار است که چنین طرحی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت تاکید من این بود که این طرح انجام شود، افزود: در اجرای این طرح ما با تحریم‌ها مواجه شدیم و لوله های ۴۲ اینچی تحریم شد و ما دچار مشکل شدیم و ما این لوله‌ها را در داخل تولید کردیم. طرح بسیار مهم دیگر دولت احیای دریاچه ارومیه است که برای مناطق شمال غرب کشور اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح های بسیار خوبی به ارزش ۵۸۰۰ میلیارد تومان بودیم که برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. تولید و اشتغال برای ما بسیار مهم است و امسال در پی پشتیبانی و رفع موانع تولید هستیم. نام امسال نباید در حد نامگذاری بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم می‌کنیم. تا آخرین دقیقه دولت ما تلاش خود را انجام می‌دهیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه مناطق آزاد برای ما بسیار مهم هستند خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بزرگی برای احیا و توسعه مناطق آزاد انجام شده است. مناطق آزاد ما در مرزهای کشور قرار دارد و به همین دلیل می‌توانند ارتباط خوبی با همسایگان داشته باشند.

وی گفت: این مناطق برای تولید، تجارت و سرمایه‌گذاری امتیازاتی دارند و می‌توانند پشتوانه کشور، استان ها و مردم بومی باشند. البته مناطق آزاد باید جاذبه تولید خود را حفظ کرده و قدرت صادرات داشته باشند. قبل از این دولت، مناطق آزاد وارد کننده اجناس بودند که قیمت کمتری نسبت به سایر مناطق داشت که این خیلی ارزشمند نیست. مناطق آزاد باید وارد کننده مواد اولیه بوده و قدرت تولید و صادرات داشته باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی دیگر از مزایای منطقه آزاد است. در این هفت سال تعداد گردشگران به دو برابر رسیده است که البته به دلیل کرونا این بخش دچار مشکل شده است. البته با واکسیناسیون باید کاری کنیم که مردم بتوانند بیشتر سفر داشته باشند. از اواسط امسال شرایط نیز با واکسن داخلی و واکسن‌هایی که وارد می‌شود بهتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.