کد مطلب: ۱۲۷۳۸۰

صادرات نفت ایران از ۲ میلیون بشکه گذشت

صادرات نفت ایران از ۲ میلیون بشکه گذشت

واردات نفت ۴ کشور آسیایی از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ درصد افزایش یافته است. به گزارش رویترز، واردات نفت 4 کشور آسیایی از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 58 درصد افزایش یافته است. آمارهای دولتی و رصد کشتی ها نشان می

واردات نفت ۴ کشور آسیایی از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، واردات نفت 4 کشور آسیایی از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 58 درصد افزایش یافته است.

آمارهای دولتی و رصد کشتی ها نشان می دهد، 4 مشتری آسیایی نفت ایران (چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) در ماه فوریه 2 میلیون و 12 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده اند که بالاترین رقم دست کم از سال 2010 تاکنون است.

ایران از توافق کاهش تولید اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه از تولید روزانه کشورهای عضو این سازمان معاف شده و این به تهران فرصت داده تا بتواند سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.

وزارت تجارت ژاپن روز جمعه آمارهای رسمی ای را منتشر کرد که نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه گذشته 230 هزار و 297 بشکه در روز بوده است. این رقم کاهشی 3.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

با توجه به اینکه خریداران ژاپنی منتظرند تا دولت این کشور بیمه حاکمیتی مربوط به محموله های نفت ایران را از ابتدای سال مالی جدید که از آوریل آغاز می شود تمدید کند، ژاپن احتمالا در ماه مارس نفتی از ایران خریداری نکرده است.

میزان خرید نفت چین از ایران در ماه فوریه به 657 هزار و 901 بشکه در روز رسیده که نسبت به فوریه 2017، 22.3 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین میزان خرید نفت هند از ایران در این ماه به 647 هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به 215 هزار و 800 بشکه در روز فوریه سال گذشته 199.8 درصد رشد نشان می دهد. میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز در ماه فوریه با 69.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 477 هزار و 643 هزار بشکه در روز رسید.

کل خرید نفت این 4 کشور از ایران در فوریه 2017 به 2 میلیون و 12 هزار و 841 بشکه در روز رسیده که رشدی 57.9 درصدی نسبت به فوریه 2016 نشان می دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.