کد مطلب: ۲۸۶۴۵۵

صادرات پمپ آب ایرانی به ایتالیا

صادرات پمپ آب ایرانی به ایتالیا

رئیس اتحادیه ماشین‌‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران از صادرات پمپ آب ساخت داخل به مهد تولید پمپ آب جهان یعنی ایتالیا خبر داد.

علی توسطی افزود: صنعتگران داخلی طی سال‌های اخیر در حوزه تولید الکتروپمپ‌ها، کفکش‌ها، لجن‌کش‌ها و انتقال سیالات قدم‌های بلندی در کشور برداشته اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه پیشرفت صنعت تولید پمپ‌های آب در کشور را قابل توجه و رو به جلو دانست و اظهار داشت: صادرات این کالا برای نخستین بار در طول تاریخ توسط یک شرکت ایرانی به ایتالیا خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران شمن اشاره به اینکه ایتالیا مهد تولید پمپ آب در جهان است، گفت: رشد و بالندگی این صنعت در کشور مایه بس افتخار و مباهات برای هر ایرانی است.

وی در ادامه ضمن معرفی اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی افزود: این اتحادیه سال 1352 در کشور تاسیس شده است.

توسطی اظهار داشت: اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی طی این سال‌ها اثرگذاری خوبی در بحث انتقال تکنولوژی و فناوری‌های مختلف به مملکت داشته است.

وی همچنین تعداد اعضای اتحادیه مزبور را بیش از هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: این اعضا توامان در بخش توزیع و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی در حوزه های مختلف از قبیل آبرسانی، آبیاری، دفع آفات و بیماری‌ها، مکانیزاسیون و غیره فعال هستند.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران یادآورشد: ماشین‌آلات کشاورزی برای تمامی ممالک دنیا واجد اهمیت فراوان است چرا که ایجاد زیر‌ساخت‌های امنیت غذایی هر جامعه بستگی به بخش کشاورزی و تجهیز وابسته دارد.

یک عضو اتحادیه ماشین آلات کشاورزی نیز گفت: امنیت غذایی شاخص‌ترین بحث در حوزه امنیت هر کشوری است.

حمیدرضا نامی افزود: کشاورزی یکی از افتخار آمیزترین بخش‌های اقتصادی کشور و همینطور در حوزه تامین امنیت غذایی بسیار نقش آفرین است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید ماشین‌آلات کشاورزی در ایران از قدمت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: سابقه فعالیت صنعتگران بخش خصوصی در این حوزه به 70 سال می‌رسد.

عضو اتحادیه ماشین آلات کشاورزی گفت: جدا از این سرمایه‌گذاری قابل توجهی از سوی دولت طی دوران قبل از انقلاب در حوزه مدنظرانجام گرفته که مجموعه افتخارآمیزی مانند تراکتورسازی تبریز از جمله این موارد است.

وی افزود: ماشین‌های کشاورزی به لحاظ تکنولوژی پیچیدگی‌های صنایع مشابه را نداشته و به همین جهت کالای ایرانی در حوزه ماشین‌های کشاورزی فاصله تکنولوژی و کیفی بسیار کمی با نمونه‌های اروپایی خود دارد.

منبع:‌ رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.