کد مطلب: ۲۱۲۰۱۴

صادرات ۱۰ برابری ایران به عراق

صادرات 10 برابری ایران به عراق

ناصر بهزاد، رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: ارزش صادرات ایران به عراق، به‌طور میانگین 10 برابر صادرات به کشورهای مهم مقاصد صادراتی است.

ناصر بهزاد، رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: ارزش صادرات ایران به عراق، به‌طور میانگین 10 برابر صادرات به کشورهای مهم مقاصد صادراتی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهزاد روز پنجشنبه با تشریح ظرفیت صادرات و سرمایه‌گذاری برای توسعه تعاملات ایران با عراق گفت: بر اساس آمار 90 درصد صادرات ایران به 20 کشور چین، عراق، امارات، کره جنوبی، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان، تایلند، اندونزی، عمان، تایوان، ترکمنستان، ژاپن، ویتنام، آذریایجان، ایتالیا، هنگ‌کنگ، آلمان و فدراسیون روسیه انجام می‌شود.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری ارزش صادرات ایران به عراق 2.5 برابر صادرات ایران به افغانستان، سه برابر صادرات ایران به ترکیه ، 9 برابر صادرات ایران به پاکستان، 17 برابر صادرات ایران به عمان و 18 برابر صادرات به ترکمنستان می‌باشد.

ناصر بهزاد افزود: بیشترین روند افزایشی کالاهای صادراتی از ایران به عراق شامل صفحات و ورق‌های پلاستیکی، اشیاء پلاستیکی، ظروف پت با پیش از 400 درصد افزایش، آرد گندم با مخلوط چاودار بیش از 1000 درصد، انواع شیرینی و شکلات 100 درصد، خامه و شیر خشک صنعتی با 200 درصد و اجزاء و قطعات توربین با 300 درصد افزایش بوده است.

گفتنی است حجم تبادلات تجاری سالانه بین دو کشور درحال حاضر بین 6.5 تا 7 میلیارد دلار است که با احتساب فروش گاز و نفت و گردشگری دینی و خدمات فنی مهندسی به 12 میلیارد دلار در سال می‌رسد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عراق در دوره پساداعش با برخورداری از امنیت مناسب و منابع نفتی و مالی بالا بازار گسترده و بسیار خوب با مزیت‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایران است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.