کد مطلب: ۳۰۶۲۷۵

آمار فروش سینما

صدرنشینی تنگه ابوقریب در هفته تعطیلی‌های ماه محرم

صدرنشینی تنگه ابوقریب در هفته تعطیلی‌های ماه محرم

در هفته‌ای که سینماهای کشور به خاطر تاسوعا و عاشورا به مدت ۴ روز تعطیل بود، فیلم ژانر دفاع مقدس «تنگه ابوقریب» پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

در هفته‌ای که گذشت، سینماها ۴ روز به دلیل عزاداری‌های ماه محرم تعطیل بودند و فیلم‌ها تنها ۳ روز فرصت نمایش در سالن‌ها را داشتند. این امر باعث شد تا فروش فیلم‌ها نسبت به هفته‌های قبل به شدت کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، «تنگه ابوقریب» با توجه به ژانر دفاع مقدس و نزدیکی محتوای فیلم به قیام کربلا، توانست با نمایش در ۱۵۷ سالن به فروش ۱۱۷ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان دست یابد و پرفروش‌ترین فیلم هفته شود. این اتفاق باعث شد تا بعد از ۲۰ هفته، یک بار دیگر یک فیلم غیرکمدی صدرنشین جدول فروش هفتگی شود.

«کاتیوشا» ساخته علی عطشانی، بعد از ۹ هفته به فروش کل ۲ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان رسید. این فیلم که پرفروش‌ترین فیلم علی عطشانی است، در یک هفته مانده به پایان اکرانش ۴۵ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان فروش داشت و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

«شعله‌ور» جدیدترین فیلم حمید نعمت‌الله در ۳ روز اکران این هفته‌اش، ۳۴ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان فروش داشت تا فروش کل خودش را پس از ۶ هفته به یک میلیارد تومان نزدیک کند و سومین فیلم پرفروش هفته شود.

فیلم کمدی «هزارپا» که ۱۰ هفته صدرنشین جدول فروش هفتگی بود و رکوردهای فروش را در این ۱۰ هفته می‌شکست، ۲۹ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان فروخت و چهارمین فیلم پرفروش جدول شد.

فیلم‌های دوم تا دهم جدول فروش هفتگی هر کدام کمتر از ۱۰۰ سالن در اختیار داشتند که باعث شد کمتر از ۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشند.

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و هفتم سینمایی سال ۱۳۹۷ در ۵۴۰ سالن سینما در مجموع ۳۰۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۲۸ شهریور ۳ مهر ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.