کد مطلب: ۶۲۱۶۸۳

شادی ایرانیان از صعود به جام جهانی/ «ایران بهترین تیم آسیاست» + فیلم

شادی ایرانیان از صعود به جام جهانی/ «ایران بهترین تیم آسیاست» + فیلم

تیم ملی ایران با پیروزی مقابل عراق، به عنوان اولین نماینده آسیا به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی با نتیجه ۰-۱ به عنوان اولین نماینده آسیا و با رقم زدن سریعترین صعود تاریخ یک تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

تیم ملی ایران پس از اینکه در شش مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه A منطقه آسیا توانست مقابل تیم‌های سوریه (دوبار)، عراق، امارات و لبنان به پیروزی دست پیدا کند و به تساوی برابر کره جنوبی برسد، امروز هم با نمایشی کاملا برتر و عملکردی هجومی از سد عراق عبور کرد و با گلی که مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند، سه امتیاز دیگر به دست آورد تا زودتر از همیشه صعودش به جام جهانی را قطعی کند.

به نقل از ورزش سه، با نتایج کنونی، صعود ایران به جام جهانی قطعی خواهد شد اما کره جنوبی برای صعود به جام جهانی باید چند روز دیگر صبر کند .

قدمت دیدار‌های ایران و عراق

قدمت دیدار‌های ایران و عراق به ۵۹ سال می‌رسد و در همه این سال‌ها این دو تیم ۳۰ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف با یکدیگر دیدار داشته‌اند که به جز هشت بازی که دوستانه بوده، سایر دیدار‌ها رسمی و در چارچوب مسابقاتی، چون جام ملت‌های آسیا ، قهرمانی غرب آسیا، مقدماتی جام‌جهانی، مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی بوده است.

ایران و عراق با هفت تقابل د ر جام ملت‌های آسیا ، بیشترین رویارویی خود را در این مسابقات تجربه کرده‌اند و کمترین تقابل آن‌ها نیز به بازی‌های آسیایی باز‌می‌گردد که تنها یک بار در این دیدار‌ها به مصاف هم رفته‌اند. اولین تقابل ۲ تیم به سه بهمن ۱۳۴۱ بازمی گردد که با مساوی یک بر یک به پایان رسید.

سرمربی عراق: ایران بهترین تیم آسیاست

زلیکو پتروویچ، سرمربی عراق در نشست خبری پس از این دیدار گفت: ابتدا به ایران بابت صعود به جام جهانی تبریک می‌گویم. آن‌ها لایق این صعود بودند و به نظرم بهترین تیم آسیا هستند. کره تیم خوبی است اما ایران تیم بهتری محسوب می‌شود.

اسکوچیچ: حس خیلی خوبی دارم

دراگان اسکوچیچ پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و قطعی شدن صعود شاگردانش به جام جهانی اظهار داشت: به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. حس خیلی خوبی دارم و خوشحالم. امیدوارم این راه را ادامه بدهیم و در مسابقات بعدی هم موفق باشیم.

هم اکنون شادی و پایکوبی مردم در میدان تجریش تهران برای صعود تیم ملی به جام جهانی

شادی بازیکنان تیم ملی پس از صعود به جام جهانی

تبریک اینستاگرامی علی دایی بمناسبت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی

سفر

واکنش سریع و خلاقانه سازمان زیباسازی شهر تهران پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

آخرین اخبار اجتماعی و ورزشی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینها برای مردم نون و آب نمیشه

    • ناشناس

      احسنت

  • ناشناس

    چرت نگید هیچ کس شاد نیست

  • ناشناس

    شادی مردم ایران در حل مشکلات و کار جهادی است

  • تت

    اصلا به ما چه تیم به جام جهانی صعود کرد مردم دارن از گرسنگی میمیرن این شادی ها دیگه برای مردم ایران فایده‌ای ندارد

  • رضا

    همش نمایشیه اینجا هیشکی خوشحال نبود