کد مطلب: ۲۷۹۷۶۸

صندوق بین‌المللی پول: ارزش دلار واقعی نیست

صندوق بین‌المللی پول: ارزش دلار واقعی نیست

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در بخش بررسی نرخ ارز اعلام کرد که ارزش دلار آمریکا بیش از حد خود است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد ارزش دلار آمریکا بیش از حد است؛ اما یوآن چین همگام به اصول ارزی است. صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرد که تقریبا تراز حساب جاری جهانی در حال حاضر زیادی است که این موضوع به ریسک‌های رشد اقتصادی و تنش‌های تجاری می‌افزاید.

به گزارش تجارت‌نیوز ،البته ارزش یوآن در هفته‌های اخیر به دلیل بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان پکن-واشنگتن با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. در همین حال، هر یوآن در روز سه‌شنبه با رسیدن به ۶.۸۲۹۵ دلار به کمترین سطح خود در ۱۳ ماه اخیر رسید و مقامات چینی دستور آزاد سازی برخی از قوانین پولی را به منظور حمایت از اقتصاد این کشور در بحبوحه جنگ تعرفه‌ای داده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش بخش خارجی سالانه خود که به بررسی نرخ ارز و کسری و مازاد حساب جاری می‌پردازد، اعلام کرد که مازاد و کسری حساب جاری به طرز فزاینده‌ای در اقتصادی‌های پیشرفته به چشم می‌خورد.

پیش از این استیفن مانچینی وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود در مورد کاهش ارزش یوآن نگران است و این وزارتخانه قصد دارد که با دقت عملکرد یوآن را بررسی کند تا به دستکاری شدن این ارز پی ببرد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد مازاد حساب جاری چین در سال ۲۰۱۷ میلادی با کمی رشد معادل ۱.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود و چین را در میان کشورهای با تراز مازاد و در کنار آلمان، کره جنوبی، هلند، سوئد و سنگاپور قرار داد.

همچنین کشورهای آمریکا، ترکیه، آرژانتن و بریتانیا دارای تراز کسری حساب جاری هستند که دولت‌های آنها وام زیادی دریافت می‌کنند. بر همین اساس، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد ارزش دلار در سال گذشته میلادی در حدود ۸ تا ۱۶ درصد بیشتر از حد خود بود.

البته دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش سیاست افزایش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو که باعث افزایش ارزش دلار می‌شود و به حاشیه رقابت‌پذیری آمریکا در صادرات آسیب وارد می‌کند، به باد انتقاد گرفت.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.