خبر فوری:

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۱

طرح ساماندهی کسب و کارهای خرد دریایی با رویکرد اقتصاد محلی کلید خورد

طرح ساماندهی کسب و کارهای خرد دریایی با رویکرد اقتصاد محلی کلید خورد

صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید در اقدامی مشترک طرح ساماندهی کسب و کارهای کوچک بازارمحور در زمینه صنایع دریایی را با رویکرد تقویت اقتصاد محلی و توانمندسازی جوامع محلی، آغاز کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اواخر سال 1395 با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی داخلی، مقدمات طرح مشترک ساماندهی کسب و کارهای خرد در بخش دریایی با رویکرد اقتصاد محلی فراهم شد.

این طرح مشترک علاوه بر اشتغال‌زایی در سواحل شمالی و جنوبی کشور، کارآفرینان این عرصه را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیر این پروژه گفت: با توجه به تفاهم‌نامه مشترک صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید، تا امروز 13 طرح از فعالان بخش دریا در سیستان بلوچستان به ارزش 25 میلیارد ریال، 11 طرح از استان هرمزگان به ارزش 22 میلیارد و 800 میلیون ریال و 6 طرح از استان گیلان به ارزش 11 میلیارد و 100 میلیون ریال به این کمیته رسیده است.

«محمدقاسم آیت» افزود: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته، اکنون سه طرح به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال وارد مرحله اجرایی شده‌اند و بقیه طرح‌ها نیز پس از بررسی‌های اولیه و احراز اهلیت طراح و مجری آن، مراحل تایید را طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: هدف این طرح ساماندهی صنایع کوچک و بومی مناطق ساحلی است که بسیاری از آنها جزو مناطق محروم به شمار می‌روند.

آبان ماه پارسال صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید در زمینه ساماندهی کسب و کارهای کوچک در بخش صنایع دریایی یک قرارداد همکاری به ارزش 300 میلیارد ریال امضا کردند.

کسب و کارهایی که تا 10 نفر را به خدمت می گمارد، خرد نامیده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.