کد مطلب: ۴۲۴۷۴۲

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

رئیس اتحادیه طلای تهران از تصویب حذف مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا خبر داد و گفت: این لایحه ممکن است از اوایل سال 99 اجرایی شود.

رئیس اتحادیه طلای تهران از تصویب حذف مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا، جواهر و پلاتین حاکی از حذف مالیات بر ارزش افزوده است. البته تا زمانی که این لایحه به بخشنامه تبدیل شود و به دست مجریان برسد قدری زمان‌بر است.

ابراهیم محمدولی افزود: تا زمانی که این لایحه بخشنامه نشود، قابل اجرا نیست. در حقیقت این لایحه ابتدا باید از مجلس به شورای نگهبان برود و مجدد از مجلس به دولت ابلاغ شود. ممکن است این لایحه از ابتدای سال 1399 جنبه اجرایی به خود بگیرد.

قیمت انواع سکه امروز چقدر است؟

او اظهار کرد: در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار 494 هزار تومان است. این مالیات از این پس از اصل طلا حذف می‌شود. متولیان صنفی از زمان اجرای این قانون مکلف هستند هفت درصد سود به همراه اجرت طلا که ممکن است هر طلا بین 20 تا 40 هزار تومان اجرت داشته باشد، در زمان خرید از مردم اخذ کنند. با این شرایط متولیان صنفی نیز هر سه ماه یکبار موظف هستند که با سازمان امور مالیاتی تسویه حساب کنند.

محمدولی با اشاره به آخرین قیمت انواع سکه گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و 878 هزار تومان، سکه طرح قدیم به قیمت چهار میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و 470 هزار تومان ، ربع سکه به قیمت یک میلیون و 470 هزار تومان و سکه گرمی هم به قیمت 930 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت هر انس جهانی طلا هم امروز یک هزار و 560 دلار است که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلام احتمال دارد قیمت طلا کاهش یابد

    سلاماحتمال دارد طلا کاهش یابد

  • مح

    فقط از تولیدکنندگان وقشر کارگری مالیات وارزش افزوده بگیرید…اینم ازعدالت کاری شماست

  • ناشناس

    گفته شده که مالیات طلا از خریدار گرفته نمیشه نه اینکه فروشنده هم نباید مالیات بده